Business Hi-Tech

Deloitte: Posesorii de smartphone vor interacţiona cu telefoanele de 65 de ori pe zi, în medie, în 2023, cu 20% mai mult faţă de 2018.

Deloitte: Posesorii de smartphone vor interacţiona cu...

Autor: Roxana Rosu

13.12.2017, 13:25 586

Companiile vor folosi de două ori mai mult tehnologii de tip machine learning (învăţare automatizată) până la finalul lui 2018 faţă de acest an, tendinţă cu un impact semnificativ asupra businessului, şi în acelaşi timp se remarcă la nivel mondial o creştere a apetitului pentru abonamente digitale în rândul consumatorilor şi  supremaţia telefoanelor inteligente, potrivit studiului Deloitte Global Technology, Media & Telecommunications Predictions 2018.

“Am atins un punct critic în care adoptarea tehnologiilor de tip machine learning de către companii este pe punctul să ia avânt”, a spus Paul Sallomi, lider global pentru industria tehnologie, media, entertainment & telecom la Deloitte.

Analiza identifică cinci arii care vor intensifica utilizarea tehnologiilor de tip machine learning, cea mai importantă zonă fiind cea a cip-urilor noi pentru semiconductori.

Deloitte Global anticipează că transmisiunile live şi evenimentele vor genera peste 545 miliarde de dolari venituri directe în 2018. În ciuda capacităţii utilizatorilor de a consuma conţinut la cerere sau de a participa la evenimente de la distanţă, consumul live este scăzut, iar în multe cazuri performanţa conţinutului live a devenit mai productivă şi mai profitabilă prin intermediul mediului digital.

Indicând o dorinţă crescută a consumatorilor de a plăti pentru conţinut digital, Deloitte Global mai anticipează că, până la finalul lui 2018, 50% dintre adulţii din ţările cu economii dezvoltate vor avea cel puţin două abonamente pe platforme media online, iar până la finalul lui 2020, majoritatea va avea de două ori mai multe.

În acelaşi timp, adopţia telefoanelor inteligente este în continuă creştere. Până în 2023 se estimează că mai mult de 90% dintre adulţii din ţările dezvoltate vor avea un telefon inteligent, rata celor cu vârste cuprinse între 55-75 de ani atingând 85%. Previziunile Deloitte Global arată că posesorii vor interacţiona cu telefoanele de 65 de ori pe zi, în medie, în 2023, cu 20% mai mult faţă de 2018.

În acelaşi timp, Deloitte Global anticipează că 45% dintre utilizatorii adulţi de telefoane inteligente la nivel mondial şi 65% dintre cei cu vârste între 18-24 de ani vor fi preocupaţi de faptul că folosesc telefoanele prea mult pentru anumite activităţi şi vor încerca să-şi limiteze timpul de utilizare în 2018.

“Pe măsură ce telefoanele inteligente continuă să ocupe o parte semnificativă din vieţile noastre profesionale şi private, găsim un echilibru mai bun şi stabilim nişte norme de conduită, mai ales în viaţa privată, chiar pe măsură ce vom continua să explorăm mai multe oportunităţi în acest ecosistem mobil extrem de interesant”, a spus Craig Wigginton, lider în sectorul telecom Deloitte Global.

Alte concluzii Deloitte Global 2018 TMT Predictions:

·         Ne vom crea singuri propria realitate augmentată  cu telefonul mobil– Peste un miliard de utilizatori de telefoane inteligente vor dezvolta conţinut de tip realitate augmentată cel puţin o dată în 2018, 300 de milioane vor face acest lucru lunar, iar zeci de milioane săptămânal, potrivit Deloitte Global. 

·         Internet acasă - doar wireless mobil – Pentru 2018, Deloitte Global anticipează că o cincime din gospodăriile din America de Nord vor accesa datele pe Internet prin intermediul reţelelor de telefonie mobilă. Vor exista însă diferenţe semnificative de la o ţară la alta. În Brazilia, de exemplu, aproape o treime din gospodării vor accesa Internetul prin intermediul telefoniei mobile, pe când în unele ţări din Europa doar 10% dintre gospodării vor face acest lucru. Diferenţele dintre geografii se datorează factorilor tehnologici, economici şi demografici.

  • Mai mulţi #adlergici – În timp ce trei sferturi din populaţia Americii de Nord se implică în minim o formă de adblocking, numai 10% dintre ei se implică în blocarea reclamelor în patru sau mai multe moduri- populaţia alergică la reclame, “adlergicii”. Utilizatorii tineri, educaţi, care au o slujba şi venituri mai mari  au mai multe şanse să fie adblockeri activi.

·         Consumul de TV la populaţia tânără, în declin– Deloitte Global anticipează că publicul de televiziune tradiţională cu vârste cuprinse între 18-24 de ani va scădea cu 5-15% pe an în SUA, Canada şi Marea Britanie în 2018 şi 2019, procent similar cu ultimii şapte ani. Forţe care au alungat publicul tânăr de la televiziunea tradiţională, precum telefoanele inteligente, social media şi pirateria video, ajung la saturaţie.

·         Conectivitatea la bord, în creştere – Un miliard de călătorii sau un sfert dintre toţi pasagerii urmează să călătorească cu avioane dotate cu internet la bord în 2018, potrivit Deloitte Global. Aceasta reprezintă o creştere estimată de 20% faţă de estimările totale pe 2017, reprezentând venituri de aproape un miliard de dolari în 2018 provenind din serviciile de internet pe liniile aeriene.

Aflat la a 17-a ediţie, raportul Deloitte Global TMT Predictions furnizează o perspectivă asupra tendinţelor relevante pe parcursul următorilor 1-5 ani în industria media, tehnologie şi telecom din lume

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO