Business Hi-Tech

Deutsche Telekom a lansat şi în România un joc pentru echipamente mobile care contribuie la cercetarea demenţei

Aplicaţia a fost lansată în România în cadrul unei conferinţe de presă la care au participat Miroslav Majoros - CEO al Telekom România şi miniştrii Marius Bostan şi Adrian Curaj

Aplicaţia a fost lansată în România în cadrul unei conferinţe de presă la care au participat Miroslav Majoros - CEO al Telekom România şi miniştrii Marius Bostan şi Adrian Curaj

Autor: Ioana Nita

05.05.2016, 15:46 637

Grupul german de telecomunicaţii Deutsche Telekom a lansat un joc pentru dispozitive mobile, numit „Sea Hero Quest”, care contribuie la cercetarea ştiinţifică realizată pentru depistarea şi diagnosticarea în stadiu incipient a demenţei. Jocul a fost prezentat astăzi pe plan local de către reprezentanţii Telekom România, după lansările realizate de grup în Marea Britanie şi Germania zilele trecute.

„Sea Hero Quest” poate fi descărcat de utilizatorii de echipamente Apple de la această adresă iar utilizatorii de echipamente cu platforma Google Android de la această adresă. Jocul a fost realizat de compania britanică Glitchers, specializată în dezvoltarea de jocuri pentru platformele mobile. Jocul a fost conceput special pentru a contribui la dezvoltarea înţelegerii cu privire la orientarea în spaţiu şi la modul de funcţionare a zonei responsabile cu mişcarea din creierului uman, fiind realizat în colaborare cu organizaţia de caritate Alzheimer’s Research şi universităţile University College London şi University of East Anglia din Marea Britanie.

“Nu am mai văzut până acum un proiect de o asemenea anvergură în domeniul cercetării demenţei. Setul de date pe care îl generează aplicaţia Sea Hero Quest realizată de Deutsche Telekom este fără precedent, având în vedere că până acum aceste tipuri de investigaţii presupuneau o coordonare pe durata a câţiva ani şi ne ofereau în cel mai bun caz o imagine rapidă despre cum se comporta un eşantion redus de voluntari. Cel mai mare studiu privind orientarea în spaţiu de până acum a cuprins mai puţin de 600 de voluntari”, a declarat Hilary Evans, directorul executiv al organizaţiei de caritate Alzheimer’s Research.

Practic, prin intermediul jocului cercetătorii au la dispoziţie informaţii despre modul în care utilizatorii se orientează în viaţa de zi cu zi, fiecare 2 minute petrecute jucând Sea Hero Quest echivalând cu 5 ore de cercetare convenţională.

„Pe măsură ce jucătorii îşi croiesc drum prin labirinturi de insule şi iceberguri, fiecare secundă de joc poate fi transpusă de experţi în date ştiinţifice. Dacă 100.000 de oameni joacă Sea Hero Quest pentru doar 2 minute fiecare, putem genera echivalentul a peste 50 de ani de cercetare în laborator”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO