Business Hi-Tech

Doar unu din zece români a cumpărat online produse de larg consum, însă valoarea coşului este dublă faţă de magazine

Românii cumpără tot mai mult online produse FMCG, însă se orientează în special după promoţii şi oferte

Românii cumpără tot mai mult online produse FMCG, însă se orientează în special după promoţii şi oferte

Autor: Cristina Rosca

15.01.2016, 17:00 573

Aproape două milioane de români au cumpărat în primele 11 luni din anul trecut cel puţin o dată online produse de larg consum, respectiv alimente, detergenţi sau cosmetice.

Numărul consumatorilor a crescut cu circa o treime comparativ cu perioada similară din 2014 în contextul în care tot mai mulţi retaileri pariază pe acest canal de vânzare, unde românii cheltuie în medie 51 de lei (11 euro) la o şedinţă de shopping, de două ori mai mult decât în magazinele clasice.

În ultimii ani Carrefour, Metro Cash&Carry, Mega Image şi Cora şi-au deschis magazine online, fie prin in­vestiţii directe, fie pariind pe parte­ne-riate cu jucători deja consacraţi. Re-ţelele de comerţ modern spun că pa-riază pe aceste investiţii din timp pentru că acest canal de vânzare se va dezvolta puternic în următorii ani, deşi mo-mentan este abia la început, iar vânzările nu depăşesc 100-150 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. În contextul în care vânzările anuale de produse de larg consum (FMCG) se ridică la circa 16 mld. euro, online nu „mănâncă“ decât 0,6% din total. Pe pieţe dezvoltate precum Marea Bri­tanie, online-ul a ajuns deja să re­prezinte câteva procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO