Business Hi-Tech

Două din trei companii folosesc platforme profesioniste de e-commerce, însă procentul scade dramatic în sectorul IMM-urilor

Două din trei companii folosesc platforme profesioniste...

Autor: Oana Stupinean

03.02.2016, 13:11 472

Două din trei companii din România folosesc platforme integrate de comerţ electronic, care să le permită să aibă acces în timp real la informaţii despre stocuri, preţuri şi facturi şi să gestioneze toate aceste procese, astfel încât să îşi poată creşte business-ul, potrivit datelor companiei locale Entelion Software.

Deşi costul de implementare al sistemului de comerţ electronic este scăzut în sectorul IMM-urilor, procentul celor care folosesc platformele de e-commerce scade dramatic.

”Totuşi, am observat că, raportat la numărul total al companiilor care implementează sisteme integrate, IMM-urile au o rată de adopţie susţinută a acestor soluţii, ceea ce denotă faptul că tot mai multe companii mici şi mijlocii au început să vadă beneficiile folosirii platformelor integrate de e-commerce”, a spus Marius Panait, fondator şi CEO al firmei Entelion, care a dezvoltat platforma de comerţ electronic Teamshare.

Potrivit acestuia, magazinele online ce folosesc acest sistem îşi pot reduce costurile cu 15% sau 25%. „Implementarea platformei reprezintă, de fapt, o investiţie ce se recuperează încă din primele şase luni şi se poate vorbi chiar de un profit la scurt timp de la folosirea acestei soluţii”, a mai adăugat Panait.

IT&C-ul este lider în topul industriilor din România în care se folosesc sisteme profesioniste de e-commerce, urmat de sectorul construcţiilor, fashion şi produse cosmetice, potrivit Teamshare.

Cele trei domenii care domină topul sunt urmate imediat de sectorul auto & accesorii auto, respectiv sportul, şi acestea având o rată mare de adopţie a platformelor integrate de e-commerce.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO