Business Hi-Tech

Dragoş Vasile, Vonino: Piaţa locală a telefoanelor şi tabletelor este axată în primul rând pe preţ

Autor: Roxana Rosu

05.02.2015, 00:08 599

Piaţa locală a telefoanelor şi ta­bletelor este axată în primul rând pe preţ, acesta fiind prin­­­ci­­palul criteriu de selecţie pentru majoritatea cum­­­­pă­rătorilor, după care contează brandul şi funcţiile.

„Mai ales la tablete se ţine cont de preţ. La telefoane este un mix între preţ şi brand pentru că telefonul îl foloseşti mai mult, îl expui“, a declarat la ZF Live Dragoş Vasile, directorul general al  companiei Advanced Technologies, distribuitorul exclusiv al firmei americane Vonino în România. În cazul tabletelor, preţul mediu de pe piaţa locală este undeva la 300-350 lei, nivel la care nu se califică niciun brand internaţional.

„Bugetul româ­nilor este foarte mic pentru aceste device-uri. Niciun brand internaţional nu are produse la preţul mediu de pe piaţă. Produsele lor pornesc de la 450 de lei, dar la tablete de generaţie mai veche“, a spus el.

În schimb, pe acest palier de preţ se califică o serie de branduri locale sau regionale, precum Prestigio sau Archos. „Toate produsele de acest tip sunt fabricate în China, indiferent de brand. Dar contează cine le produce, ce fabrică, cine le asamblează“. În România, cele mai vândute trei branduri de tablete sunt Samsung, Vonino şi Allview, fiecare cu o cotă de peste 10% din piaţă. În total, aceste mărci acoperă 40% din vânzările de tablete, circa 100.000 de unităţi fiecare. Preţul mediu al unei tablete Vonino este de 450 lei, firma având şi un contract de distribuţie cu Orange - liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO