Business Hi-Tech

Ducarroz, Orange: Piata telecom stagneaza, iar eficienta si viteza de executie sunt acum cheia

Ducarroz, Orange: Piata telecom stagneaza, iar eficienta si viteza de executie sunt acum cheia
09.02.2010, 00:00 56

Tarifele pentru serviciile de voce vor continua sa scada in 2010insa cresterea vanzarilor pentru internet si date si alte segmentemai mici ale industriei vor ajuta piata telecom sa stagneze inacest an la nivelul la care a scazut odata cu recesiunea,aproximativ 4 mld. euro, spune Julien Ducarroz, directorulcomercial al Orange - cel mai mare operator telecom din Romania, cuafaceri anuale de peste 1 mld. euro.

"Piata va stagna in comparatie cu 2009. Datele vor continua sacreasca in timp ce pe alte segmente cum este cel de voce vacontinua eroziunea", a spus Ducarroz intr-un interviu pentru ZF."Ca orice companie care a trecut anul trecut printr-o scadere atatde importanta a veniturilor, de aproximativ 20% pentru primele noualuni din 2009, eficienta ramane o prioritate cheie. Vitezaexecutiei a devenit de asemenea foarte importanta pentru ca acumcand ai o oportunitate trebuie sa profiti imediat de ea. Nu mai ecum era in trecut - cand puteai sa mai astepti pentru ca nu seintampla nimic". Ducarroz, care raspunde de strategia comerciala auneia dintre cele mai mari companii din Romania atat din punctul devedere al veniturilor, cat si al numarului de clienti, spune capentru a atinge aceste tinte operatorul s-a concentrat, printrealtele, pe schimbari in reteaua sa de distributie, care vorcontinua si in acest an.

Compania detinuta de grupul France Telecom a introdus anultrecut un nou cadru de lucru cu retelele mici de retail GSM, unsistem de franciza care - pe de o parte asigura antreprenoruluisuport, dar ofera, in schimb, Orange posibilitatea de controlafoarte strict ce se intampla in magazine. Care a fost rezultatulschimbarii, care a dus la renuntarea la unii parteneri si la oreducere a spatiului de "manevra" al jucatorilor mici dinretail?

"Si-au dublat performanta", spune Ducarroz. "Am vandut mai mult,cu mai putine puncte de prezenta. Cand veniturile scad trebuie saoptimizezi si sa consolidezi. Toata lumea trebuie sa se uite cumpoate optimiza, cum poate face mai mult cu mai putin".

Orange va continua extinderea prin acest tip de magazine,denumite Orange Store. "Vom mai deschide inca aproximativ 45 demagazine de acest tip in acest an. Numarul exact depinde atat departeneri, cat si de situatia pietei", spune Ducarroz. Deschidereamagazinelor va fi una "oportunistica", respectiv va urmari zonelein care Orange are nevoie sa-si intareasca prezenta si ar puteapresupune si deschiderea unor magazine noi. Anul trecut, cea maimare parte a mazgazinelor noi de acest tip a presupus reamenajareaunitatilor vechi. Pe langa magazinele in franciza (Orange Store),Orange are si propria retea de magazine (Orange Shop), dar sicativa parteneri strategici pe retail (Euro GSM, Fonomat siSay).

La capitolul "eficienta", Ducarroz mentioneaza si "vizibilitateamai mare pe care o va obtine Orange in acest an cu buget depromovare virtual neschimbat fata de anul trecut". Tarifele lapublicitate au scazut pe fondul recesiunii astfel ca in acest anOrange va avea mai multa vizibilitate chiar daca nu va cheltui uneuro in plus, a spus Ducarroz, fara a oferi detalii. Orange esteunul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala depublicitate, cu un buget anual de aproximativ 10 mil. euro.

Orange a incheiat primele noua luni din 2009 cu venituri de 727mil. euro si 10,7 milioane clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO