Business Hi-Tech

eMAG: Platforma marketplace ne va aduce aproape 40% din comenzi în 2017

eMAG: Platforma marketplace ne va aduce aproape 40% din...

Autor: Adrian Seceleanu

15.04.2016, 00:08 1977

Platforma dechisă către alţi comercianţi ne ajută să creştem mai repede decât am fi reuşit să o facem singuri, a spus Iulian Stanciu, CEO al retailerului online

Platforma marketplace a eMAG - un „mall“ online prin care alţi comercianţi îşi pot vinde produsele pe site-ul ce­lui mai mare retailer online de pe piaţa locală, va aduce com­pa­niei aproa­pe 40% din numărul total de co­menzi în 2017 şi o treime din rulaj, de aproa­pe două ori mai mult faţă de anul 2015.

„Platforma marketplace va genera în acest an 27% dintre comenzi şi 22% din valoarea acestora, respectiv mai mult de 100 de milioane de euro. Ne aşteptăm la o dublare în continuare“, a declarat Iulian Stanciu, CEO al eMAG, în cadrul confe­rinţei eMAG Marketplace New Sellers, organizată în parteneriat cu ZF. eMAG a înregistrat anul trecut în România afaceri de 353 mil. euro (vân­ză­rile pro­prii plus cele generate de par­te­nerii din market­place) şi esti­mea­ză că va depăşi în acest an pragul de o ju­mă­tate de miliard de euro.

Piaţa de comerţ electronic este într-o creş­tere puternică, astfel că deschiderea site-ului eMAG şi către concurenţi nu ame­ninţă businessul companiei, a decla­rat Tudor Manea, director general al eMAG. „Creşterea e-commerce e atât de mare în­cât nu se pune problema de cani­ba­lizare în­tre marketplace şi activi­tă­ţile noas­tre de re­tail. Piaţa e atât de mare şi traficul la fel, în­cât nu se pune pro­blema de canibalizare.“

Pe platforma marketplace sunt lis­ta­te acum peste 750.000 de produse de la un număr de 1.250 de selleri. „Am în­re­gis­trat anul trecut peste un milion de comenzi prin marketplace, care au fost livrate către clienţii eMAG“, a de­clarat Florin Filote, director market­place al eMAG.

eMAG a investit 4 mil. euro în plat­forma marketplace din 2011, anul lansării platformei. Anul trecut inves­ti­ţiile totale ale companiei au atins 48 de mi­lioane de euro.

Platformele marketplace vor creşte puternic în anii următori, iar eMAG va continua să se concentreze pe dezvol­tarea în această direcţie, a spus Aarif Nakhooda, vicepreşedinte pentru ope­ra­ţiuni şi strategie al Naspers, acţio­na­rul majoritar al eMAG. „Vrem să fim primii la care se gândesc oamenii, chiar dacă pierdem bani pentru câţiva ani.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO