După Bulgaria, Ungaria şi Polonia, magazinul online va mai ataca o piaţă externă

eMag trece pragul de 500 mil. euro în acest an şi atinge miliardul în 2017

13 ian 2015 Autori: Cristina Bellu , Adrian Seceleanu

Cel mai mare retailer online local spune că tot ce dezvoltă acum compania este gândit şi pentru mobil, şi pentru tabletă.

Liderul pieţei locale de retail online eMag, controlat de grupul sud-african Naspers şi de antreprenorul român Iulian Stanciu, va atinge în 2017, potrivit estimărilor companiei, afa­ceri de 1 mld. euro, pe fondul expansiunii internaţionale şi al adău­gării în ofertă a unor noi categorii de produse.

„Anul acesta trecem de 500 de milioane de euro, iar anul viitor vom fi aproape de un miliard de euro“, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMag, invitat la emisiunea ZF Live (de luni până vineri ora 12,00 pe zf.ro). „În 2017 atingem sigur un miliard de euro“, a completat Sorin Io­nescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare internaţională al eMag.

Anul trecut, a precizat Stanciu - care deţine un sfert din acţiunile eMag, magazinul online a înregistrat o creştere peste estimările iniţiale, rulajul apropiindu-se de 300 de milioane de euro. „În 2014 avem o creştere peste estimarea iniţială de 260 milioane de euro. Ne vom apropia destul de mult de 300 de milioane de euro. Această creştere vine atât de la extinderea în România pe piaţa de electronice, dar şi din cea internaţională. Noi operăm pe aceeaşi companie şi în Bulgaria şi Ungaria. 2014 a fost un an foarte bun atât din perspectiva rezultatelor, a cifrelor din vânzări, cât şi din perspectiva proiectelor pe care le-am dezvoltat, care ne consolidează baza pe care putem dezvolta pentru viitor.“

„Bulgaria şi Ungaria reprezintă peste 10% din totalul vânzărilor. Am crescut cu peste 200%, practic ne-am triplat vânzările“, a precizat Sorin Io­nescu, 31 de ani.

Afacerile eMag din Bulgaria au fost de 6,5 mil. euro în 2013, iar în 2014 s-au apropiat de 20 mil. euro. În Ungaria cifra de afaceri a retailerului online a fost de aproape 60 de milioane de lei anul trecut, respectiv circa 13 mil. euro.

Piaţa de comerţ electronic din Bul­garia se situează sub 200 de milioane de euro, iar eMag deţine peste 50% din piaţa de electronice.

În Ungaria există o competiţie „destul de mare“ pe piaţa de online, a spus şeful eMag. Princi­palii concurenţi din Ungaria sunt eDigital, Tesco şi Mediamarkt.

Iulian Stanciu, eMAG: În 2016 o să fim aproape de 1 miliard de euro. Urmăriţi înregistrarea emisiunii ZF Live de luni, 12 ianuarie

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau daniel.mircioiu@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.01.2015

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
emag
, dezvoltare
, companie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide