Business Hi-Tech

eMag: Vanzarile au urcat cu 20% de sarbatori

eMag: Vanzarile au urcat cu 20% de sarbatori

Oficialii eMag estimeaza ca anul trecut retailul online a crescut cu 30%

06.01.2009, 19:02 106

Vanzarile eMag, cel mai mare jucator de pe piata locala de retail online, si-au revenit in perioada sarbatorilor din decembrie dupa reculul inregistrat in noiembrie, rata de crestere ajungand la 20% fata de aceeasi perioada a anului 2007, afirma Radu Apostolescu, directorul de marketing al companiei.

"Trimestrul patru a fost atipic. Dupa reculul de la inceputul lui noiembrie, creat de panica indusa de stirile despre criza financiara, vanzarile au crescut vertiginos, depasind in preajma sarbatorilor cu 20% perioada similara a anului trecut", a precizat Apostolescu pentru ZF. "Produsele cele mai cautate au fost laptopurile, aparatele foto si camerele video, dar si televizoarele LCD si cu plasma si sistemele home-cinema".
Apostolescu nu a oferit alte precizari si nu a mentionat care a fost rata de crestere a vanzarilor din luna decembrie. In urma cu un an, eMag anunta vanzari de 10 mil. euro pentru luna decembrie 2007.
Evolutia vanzarilor eMag este urmarita cu interes pe piata pentru ca un plus sau un minus in afacerile companiei da practic tonul industriei - in conditiile in care retailerul are circa 70% din piata.
"Cand eMag tuseste, toata industria este asimilata cu niste probleme - si suntem priviti la fel de banci si furnizori", explica omul de afaceri Marius Ghenea, proprietarul retailerului online pcfun.ro, de ce evolutia eMag este importanta in piata.
Urmatorii trei jucatori din topul celor mai mari retaileri online (pcfun.ro, cel.ro si marketonline) au anuntat cresteri ale vanzarilor intre 40% si 200% pentru decembrie 2008 fata de aceeasi perioada a anului precedent.
De asemenea, evolutia eMag este monitorizata si in contextul in care retailerul si-a redus in mod neasteptat estimarile pe 2008 cu circa 40 mil. euro la aproximativ 110 mil. euro, iar pe piata circula informatii despre vanzarea unui pachet de actiuni catre un fond de investitii.
Radu Apostolescu a evitat comentariile privind evolutia eMag in 2008, mentionand doar care este estimarea retailerului privind evolutia pietei in anul precedent.
"Estimam ca piata de retail online IT&C in 2008 a crescut cu aproximativ 30% fata de 2007, trend in care s-a inscris si eMag. Credem ca suntem printre foarte putinii jucatori din online care au valorificat optim cresterea traficului pe site din perioada sarbatorilor pe de o parte datorita managementului stocurilor si pe de alta parte datorita investitiilor in campanii de marketing performante", a spus Apostolescu.
In ceea ce priveste evolutia pietei si a eMag in anul curent, Apostolescu a evitat sa avanseze cifre concrete.
"Predictii pentru anul acesta sunt foarte greu de facut in acest moment, probabil dupa primele 2-3 luni ale anului vom avea o imagine mai clara despre trendul general pe 2009. Este evident ca piata de retail online va creste in continuare si va fi mai putin afectata de evolutia crizei economice decat piata offline. Consumatorii vor migra in continuare catre online, chiar intr-un ritm mai accelerat, dar vor fi mai atenti la servicii si preturi. Este probabil ca in 2009 pietele de distributie si retail sa sufere schimbari substantiale atat ca mod de organizare, cat si ca jucatori prezenti".
eMag este operat de companiile Dante International si Emag International si a obtinut in 2007 un profit net de 0,6 mil. euro la afaceri de 79,4 mil. euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO