Business Hi-Tech

Evalueserve cauta romani cu doua diplome

Evalueserve cauta romani cu doua diplome
02.03.2010, 23:07 1903

Aproape 50 de romani, dintre care o parte au dubla specializareacademica, realizeaza din Cluj analize financiare complexe saucercetari de piata pentru companii din Europa de Vest saumultinationale, iar evolutia de pana acum a afacerilor ar puteaduce la o dublare a numarului de angajati, spun reprezentantiiEvalueserve, o multinationala specializata in servicii deexternalizare.

"Noi nu ne ocupam de preluarea unor procese simple de business,care se repeta de mii de ori, ci de servicii care presupun un nivelinalt de cunostinte, unde adesea este nevoie de o dublaspecializare academica", explica diectorul executiv MarcVollenweider diferenta intre Evalueserve si companiile care seocupa de externalizarea proceselor de business (BPO), al carorbusiness a explodat in ultimii ani.

Aproximativ 10.000 de romani s-au angajat in ultimii ani ladiviziile de outsourcing ale unor giganti ca Alcatel-Lucent,Genpact, HP, IBM, Oracle sau Wipro. Romanii realizeaza diverseservicii, precum procesare de facturi sau suport IT, pentru firmeoccidentale.

Dacapentru companiile de mai sus pot lucra si studenti, la Evalueservedeja 40% dintre angajati au dubla specializare, spune Vollenweider."Spre exemplu, avem oameni care au absolvit economie si statisticaaplicata sau banci si finante si management financiar".

Cat castiga un angajat Evalueserve cu doua diplome, inconditiile in care centrele BPO veniturile variaza in jur de300-400 de euro? Seful companiei nu a dorit sa ofere detalii,precizand doar ca nivelul compensatiilor este "mai ridicat".

Pana acum compania a lucrat doar cu clienti externi, inconditiile in care in Romania serviciile de acest tip nu suntfoarte cunoscute. Vollenweider spune ca un client potential pentruEvalueserve Romania ar fi operatorii telecom sau bancile. "Spreexemplu, am putea analiza pentru banci sau operatorii telecom bazade clienti - respectiv numarul celor care renunta la servicii, alclientilor noi, potentialul de a le vinde noi produseutilizatorilor existenti".

Oficialii Evalueserve, care mai detin centre de cercetare inChina, India si Chile, spun ca principalele motive pentru alegereaRomaniei au fost nivelul de cunostinte ridicat, faptul ca romaniicunosc multe limbi straine si nivelul scazut al salariilor. "Dacaeconomia nu intra iar in recesiune, am putea tripla numarul deangajati din Cluj in trei ani", spune Vollenweider.

Evalueserve a fost fondata in decembrie 2000 de MarcVollenweider - pe atunci seful unui centru de cercetare offshoredin India al companiei de consultanta McKinsey si de Alok Aggarwal- seful unui centru de cercetare al IBM din Delhi.

Competence Call Center: Angajam inca 200 de oameni inBucuresti

Compania Competence Call Center, un furnizor de servicii desuport care lucreaza pentru companii precum Petrom sau Ryanair,si-a extins spatiul de birouri inchiriat in Bucuresti astfel ca vaangaja in perioada urmatoare inca 200 de oameni, potrivitestimarilor oficialilor firmei. "Datorita evolutiei pozitive inanul 2009, Competence Call Center Romania isi dubleaza suprafata lainceputul anului 2010, oferind noi locuri de munca pentruaproximativ 200 de colaboratori. La ora actuala avem 150 decolaboratori", au precizat reprezentantii companiei. "CCC Bucurestiinregistreaza o dezvoltare extrem de rapida si o crestere enorma.La abia trei ani de la infiintare extindem birourile, dublandlocurile de munca", a declarat Heiner Witte, directorul CCC.Extinderea numarului de angajati vine pe fondul castigarii unuicontract cu "o platforma internationala online", au spus oficialiifirmei. Infiintata in 2007, CCC Bucuresti ofera servicii in noualimbi straine. Marile companii implicate in serviciile deexternalizare s-au numarat printre cei mai activi angajatori de pepiata in prima parte a acestui an. Spre exemplu, Hewlett Packard,una dintre cele mai mari companii IT din lume, a anuntat lunatrecuta ca are in plan sa angajeze in acest an inca aproximativ 600de romani la centrele sale de servicii din Romania. HP "are caobiectiv major cresterea numarului de angajati cu 30% pana lasfarsitul anului. Dimensiunea si complexitatea activitatilorderulate in cadrul centrului GeBOC determina un flux dinamic dinpunctul de vedere al angajarilor. In prezent, centrul de serviciiconcentreaza eforturile a peste 2.000 de angajati, cu inaltecompetente in zona de limbi straine, oferind suport atat pentrucelelalte divizii din cadrul HP, cat si pentru parteneriiacestora", au precizat reprezentantii HP. AdrianSeceleanu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO