Business Hi-Tech

Exclusiv online: Seful Deutsche Telekom: daca vrem crestere, trebuie sa facem bani si din portaluri cu anunturi auto

04.05.2010, 00:00 35

Deutsche Telekom (DT), cel mai mare grup de comunicatii dinEuropa, se va concentra in urmatorii cinci ani pe extindereaveniturilor din noi linii de business, care pornesc de lainternetul mobil si serviciile IPTV pana la portaluri si serviciide plata online, a declarat in cadrul unei intalniri cu actionariiRene Obermann, directorul general al companiei.

"Daca vrem sa crestem in viitor, atunci nu mai este suficient sane bazam doar pe liniile traditionale de business. Trebuie sa nediversificam afacerile iar noi am definit cinci arii de cresterecare ne-ar putea aduce cele mai bune oportunitati. Speram sa reusimsa marim de aproape doua ori in cinci ani veniturile din acestesegmente, de la 15 mld. euro astazi la 29 mld. euro", a declaratObermann.

DT detine, indirect, prin grupul elen OTE, actiuni la companiilelocale Romtelecom, Cosmote, Telemobil si Germanos - in total unbusiness de peste 1 mld. euro pe an.

Cea mai rapida arie de crestere va fi internetul mobil, grupulgerman avand ca obiectiv sa ajunga in 2015 la venituri anuale de 10mld. euro din datele mobile, fata de 4 mld. euro in prezent. DTestimeaza ca in 2015 un client va ajunge sa transfere in fiecareluna de pe telefonul mobil 14 GB de date, de cateva zeci de ori maimult decat in prezent. In Romania, cei mai mari jucatori pe netmobil sunt Orange si Vodafone, care si-au dezvoltat puternic acestbusiness in ultimii 5 ani, cand Cosmote si Romtelecom nu aveauoferte de date mobile.

A doua arie de crestere vizata de DT este asa-numita "casaconectata", concept care include veniturile obtinute din serviciilede internet fix si televiziune IP. Grupul vrea sa castige 5milioane de clienti pe internet in 5 ani. In Romania, Romtelecomeste numarul doi pe internet fix si a lansat la finele anuluitrecut servicii IPTV.

O alta arie de crestere vizata de Deutsche Telekom este cea aserviciilor online, care include o gama larga de produse: de lasolutii de plata online pana la portaluri specializate in anunturiauto, imobiliare sau turism sau vanzarea de muzica si soft. InRomania, o piata internet inca putin dezvoltata, Cosmote siRomtelecom au o prezenta redusa prin servicii pe net, princomparatie cu ceea ce face grupul german pe pieteleoccidentale.

DT castiga insa deja "sute de milioane de euro pe an" dinserviciile online, potrivit lui Obermann. Doar portalul de anunturiauto, autoscout24.de, este utilizat de 11 milioane de germani.Portalul de anunturi auto e prezent si pe alte 12 pieteeuropene.

Din cei peste 20 de milioane de locuitori din Romania,aproximativ 5,8 milioane intra pe internet zilnic sau odata la douazile, potrivit unor estimari ale Vodafone Romania.

Reprezentantii DT nu au dezvaluit pana acum daca vor lansa si inRomania variante localizate ale portalurilor cu care este dejaprezent pe alte piete. Daca nemtii s-ar decide sa faca acest lucru,nu ar trebui sa plece de la zero avand in vedere ca domeniiinternet precum autoscout24.ro sau musicload.ro sunt deja rezervatede grup. Unele domenii sunt insa rezervate inca din anul 2000 sau2005 astfel ca simpla lor rezervare nu demonstreaza si ca DTpregateste lansarea lor in Romania.

In 2015, DT vrea sa obtina venituri anuale de 2 pana la 3miliarde de euro din serviciile online, care includ si solutia deplata online "Clickandbuy".

A patra linie de business care ar trebui sa ajute grupul germansa-si mareasca veniturile este cea a serviciilor IT, in specialpentru companii.

In cele din urma, a cincea linie de crestere vizata de DeutscheTelekom este cea a retelelor telecom inteligente pentru energie,sanatate, media si auto. DT vrea sa vanda de la solutii de acces lainternet pentru masini pana la solutii de distributie acontinutului pentru companiile media.

Oberman a facut aceste declaratii in cadrul unei intalniri cuactionarii care a avut loc pe 3 mai in Cologne (Germania).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO