Business Hi-Tech

Explozie a interesului clienţilor pentru soluţii de securitate IT după atacul cibernetic

Explozie a interesului clienţilor pentru soluţii de...

Autor: Adriana Mit

17.05.2017, 20:06 135

Dorin Pena, directorul executiv al Cisco România, companie care oferă soluţii de securitate IT, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIFAX, că românii şi-au schimbat comportamentul după atacul cibernetic din ultimele zile.

Ei au devenit tot mai interesaţi de felul în care îşi pot proteja calculatoarele sau telefoanele mobile.

“A existat o explozie a interesului clienţilor faţă de lucrurile pe care noi deja le povestim. Din păcate, ajungem şi în aceste situaţii, să tragem concluzia că până nu se întâmplă un lucru rău, de multe ori nu conştientizăm că trebuie să facem ceva. Au fost foarte mulţi afectaţi de acest atac cibernetic, dar dacă ne uităm în spate, au mai fost atacuri de tip ransomware, recompensă, dar la scară mai mică sau poate despre unele nu am ştiut. Noi avem publicate pe site-urile noastre şi am susţinut în cadrul unor conferinţe modalităţi de prevenţie, de protejare sau de reducere a riscurilor atacurilor de tip ransomware precum cel pe care l-am avut. A existat într-adevăr o explozie din partea clienţilor în a afla mai multe despre cum tehnologia poate să-i protejeze de astfel de atacuri. Reacţia pe care noi am avut-o a fost să spunem clienţilor noştri într-un mod cât se poate de obiectiv şi de profesionist care sunt măsurile imediate pe care le pot lua, lăsând partea comercială la o parte. Important este să trecem peste acest lucru şi să lucrăm împreună cu clienţii şi cu partenerii noştri la implementarea de sisteme care să reducă riscul unor astfel de atacuri”, a spus Dorin Pena.

Acesta a adăugat că este importantă nu doar prevenţia, ci şi modalitatea în care se tratează tot ceea ce se întâmplă după un atac cibernetic.

“Noi considerăm că în prisma evenimentelor care au avut loc săptămâna trecută, devine din ce în ce mai puternică o concluzie. Şi anume, că nu este suficient să ne protejăm, să prevenim atacurile, ci este foarte important să tratăm ce se întâmplă şi după un atac, pentru că există o posibilitate ca orice sistem IT să fie compromis. Aceasta este o idee pe care noi o susţinem de foarte multă vreme: ce facem înainte de atac, în timpul atacului, dar şi după, pentru că doar în acest mod putem să reducem impactul oricărui atac informatic asupra sistemelor noastre de IT”, a afirmat Dorin Pena.

Acesta a detaliat şi câteva modalităţi prin care se pot preveni astfel de atacuri. Printre acestea se numără şi anumite mecanisme care detectează comportament anormal pe calculatoarele sau telefoanele mobile.

“Sunt nişte mecanisme care permit monitorizarea activităţii staţiilor de lucru, fie că vorbim despre calculatoare sau despre telefoane mobile, de exemplu, şi care detectează comportament anormal pe acele staţii. De asemenea, folosind reţeaua de comunicaţii ca şi senzor, putem să detectăm trafic anormal şi în interiorul reţelei. Informaţii de genul acesta, dar şi altele, corelate într-un mod intelligent, ne pot duce la concluzia că avem un atac şi în special atacurile de tip 0-day, care sunt noi şi nu au un program care să le repare. Şi atunci e bine să detectăm prin comportamentul anormal că avem un astfel de atac şi să reducem aria în care acest atac se poate manifesta”, a spus Dorin Pena.

Potrivit acestuia, românii trebuie să fie mai conştienţi că este nevoie să-şi protejeze calculatoarele, laptop-urile, tabletele sau telefoanele mobile, pentru că pot fi oricând victimele unui atac cibernetic.

“Cert este că trebuie să devenim noi din ce în ce mai conştienţi că trebuie să ne protejăm, că putem fi oricând atacaţi şi impactul poate fi major asupra funcţionării business-urilor noastre. Chiar şi în plan personal putem fi afectaţi prin pierderea de date importante pentru noi. Pornind de la partea de educaţie şi până la partea de implementare de sisteme IT, trebuie să fim conştienţi că este nevoie să facem lucruri în direcţia securităţii cibernetice”, a eclarat Pena.

O serie de atacuri informatice au fost semnalate, începând de vineri, în peste o sută de ţări, inclusiv în Marea Britanie, Statele Unite, China, Rusia, Spania, Italia şi Vietnam, dar şi la instituţii şi companii din România.

Valul de atacuri cibernetice a afectat Serviciul Naţional Medical din Marea Britanie, Ministerul rus de Interne, compania spaniolă de telecomunicaţii Telefonica, firma americană de curierat FedEx, grupul francez Renault şi alte sute de companii şi instituţii din întreaga lume.

Presa belgiană a informat, miercuri, că un nou atac cibernetic de amploare a afectat sute de mii de calculatoare din lume în scopul creării şi recuperării de monedă virtuală, fără cunoştinţa utilizatorilor, potrivit unor experţi în securitate cibernetică. După atacul WannaCry care a avut loc vineri, ”cercetători ai unei companii IT de securitate, Proofpoint, au descoperit un nou atac cibernetic numit, Adylkuzz, ce ar avea legătură cu WannaCry”.

Şeful Centrului Naţional Cyberint a susţinut că sunt informaţii despre noul atac cibernetic, însă confirmarea existenţei acestuia şi analizării lui este de durată, Anton Rog precizând că instituţiile care şi-au instalat actualizările la zi nu vor fi victime.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO