Business Hi-Tech

EY: Tehnologia 5G va avea cel mai mare impact asupra industriei telecom în următorii cinci ani

EY: Tehnologia 5G va avea cel mai mare impact asupra...

Autor: Cristina Bellu

29.05.2017, 12:29 389
Operatorii din industria telecom au în plan să-şi concentreze investiţiile până în 2020 în dezvoltarea modelelor digitale de business şi în îmbunătăţirea experienţei clienţilor pentru a-şi securiza poziţia pe piaţă în lupta cu noii jucători din afara sectorului, arată un studiu realizat de EY.
 
Există trei piloni principali care produc o creştere a veniturilor în sectorul telecom: televiziunea şi serviciile video, serviciile cloud pentru companii şi publicitatea/ecommerce. Potrivit raportului, au crescut aşteptările legate de Internet of Things (IoT), astfel că 31% dintre respondenţi văd conceptul de “casă inteligentă” ca pe unul dintre primele trei motoare de creştere viitoare a veniturilor. În acelaşi timp, 37% consideră că tehnologia 5G va avea cel mai mare impact asupra industriei în următorii cinci ani şi reprezintă primul răspuns dat de respondenţi la întrebarea legată de tendinţele din industria tehnologiei. 
 
(sursă EY)
 
Piaţa românească a telecomunicaţiilor este şi ea influenţată de aceste tendinţe. Este un spaţiu foarte competitiv în care patru jucători importanţi oferă deja quad-play, adică pachete de patru servicii (telefonie fixă, telefonie mobilă, Internet şi televiziune). În viitor, ar putea chiar să ofere un serviciu în plus (energetic sau bancar)”, subliniază Vargha Moayed, liderul Departamentului de asistenţă în afaceri EY România.
 
Modelele digitale de business reprezintă cea mai importantă prioritate strategică pentru 24% dintre cei chestionaţi şi o prioritate de top pentru 71% dintre respondenţi. În privinţa serviciilor digitale care oferă cele mai bune oportunităţi de creştere a veniturilor, respondenţii sondajului au numit o gamă mai largă de servicii.
 
58% dintre respondenţi consideră că informaţia provenită din data analytics este cea care favorizează inovaţia în organizaţie. Reţelele virtuale şi sistemele IT, precum şi atragerea oamenilor talentaţi sunt celelalte două elemente importante care înlesnesc inovaţia.
 
Jucătorii disruptivi de pe piaţa telecomunicaţiilor reprezintă cea mai mare provocare strategică cu care se confruntă companiile din acest sector, apreciază peste 37% dintre directorii de IT, respectiv CIOs (Chief Information Officers) şi CTO (Chief Tehnology Officers) chestionaţi în cadrul raportului EY. Aproape trei respondenţi din patru (74%) o plasează printre primele trei provocări ale industriei, alături de lipsa flexibilităţii organizaţiei (47%) şi rentabilitatea investiţiei (37%).
 
„Jucătorii de top din industrie, precum WhatsApp, Facebook şi WeChat, au redefinit experienţa clienţilor în privinţa serviciilor de mesagerie şi video şi s-au detaşat de ofertele tradiţionale din sectorul telecomunicaţiilor, cum ar fi SMS-urile. Aceste tendinţe apar ca răspuns la o piaţă în care consumatorii şi companiile apreciază din ce în ce mai mult valoarea pachetelor multiple de servicii, cu seturi de servicii quad-play şi cloud care oferă noi oportunităţi de utilizare.”, explică Prashant Singhal, lider EY Global Telecommunications.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO