Business Hi-Tech

Facebook dă utilizatorilor mai mult control asupra informaţiilor transmise

Facebook dă utilizatorilor mai mult control asupra informaţiilor transmise

Autor: Ştefan Vrabie

24.08.2011, 15:23 641

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, face mai uşor pentru utilizatori să controleze cine vede informaţiile lor precum şi mai mult control asupra tag-urilor fotografiilor în care apar, în încercarea companiei de a întări îngrijorările cu privire la confidenţialitate, scrie agenţia de presă Reuters.

Schimbările vor permite celor 750 de milioane de utilizatori Facebook din întreaga lume să aibă acces rapid şi să modifice setările de confidenţialitate de fiecare dată când aceştia fac schimb de informaţii pe reţea.

Atunci când o persoană uploadează o fotografie pe Facebook şi îi pune "tag" sau etichetă, prietenii care apar în acea imagine vor avea acum puterea de a aproba sau nu tag-ul, înainte ca acea imagine să aibă o legătură cu profilurile lor personale.

Confidenţialitatea a fost o provocare pentru Facebook, care trebuie să menţină un echilibru între interesele sale comerciale de ai face pe utilizatori să interacţioneze cât mai mult şi controlul acestora asupra informaţiilor lor personale.

Printre noile caracteristici ale reţelei de socializare pe care Facebook le va introduce de joi, va fi un meniu care permite utilizatorilor să specifice publicul vizat pentru fiecare mesaj sau fotografie care o împărtăşesc pe reţea, precum şi capacitatea de a modifica cine poate vedea un mesaj pus deja online.

De asemenea, Facebook a adăugat un buton special care face mai uşor pentru utilizatori să vadă activitatea profilului lor din perspectiva unui alt utilizator, cum ar fi mesajele care apar pe peretele şefului de la servici sau a fostei prietene.

Chiar şi cu noul control mai bun asupra confidenţialităţii, compania va mai introduce câteva caracteristici care ar putea determina unele motive de îngrijorare cu privire la intimitate.

Dacă până acum utilizatorii reţelei puteau să pună tag în imaginile uploadade de ei numai persoanelor care le erau şi prieteni acum acest lucru este posibil şi pentru cercurile din afara profilului lor.

Facebook caută, de asemenea, să includă mai multe date despre locaţiile utilizatorilor săi. Noi caracteristici vor permite utilizatorilor să specifice locul fizic al lucrurilor pe care ei doresc să le împărtăşească pe reţea cum ar fi un restaurant sau locaţia unei poze făcute de ei, precum şi locaţia care a fost folosită pentru a scrie aceste informaţii pe Facebook.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO