Business Hi-Tech

Firmă în insolvenţă, patron cu Hummer, BMW X5 şi Lamborghini în garaj. Cum a ajuns Pompiliu Tripa să bage Atlas Telecom în insolvenţă

Firmă în insolvenţă, patron cu Hummer, BMW X5 şi Lamborghini în garaj. Cum a ajuns Pompiliu Tripa să bage Atlas Telecom în insolvenţă

Autor: Adrian Seceleanu

09.06.2011, 14:17 7809

Apărarea "averii" Atlas Telecom Network Oradea - primulcompetitor al Romtelecom pe telefonie fixă în 2003, care a intratîn insolvenţă în martie 2011 cu datorii de 70 mil. euro, este înacest moment una dintre principalele preocupări ale companieiGlobal Money Recovery (GMR), administratorul judiciar, spune HoriaCristian Ţiril, avocatul care se ocupă de dosar.

"Am renegociat mai multe contracte deînchiriere şi am încercat să aducem costurile la nivelulveniturilor. Suntem în negocieri şi pentru redeschiderea reţeleidin Cluj unde, spunem noi, aceasta a fost închisă abuziv prindeconectarea de la reţeaua electrică a unor echipamente.

Ne luptăm să apărăm averea firmei. Reţeauafirmei are valoare dacă funcţionează şi trebuie să convingem toţicreditorii de acest lucru", a spus Horia Cristian Ţiril. El spunecă în acest moment Global Money Recovery nu exclude nicio variantăîn ce priveşte viitorul Atlas Telecom."Nu excludem deocamdată niciovariantă, nici o eventuală vânzare, nici o reorganizare.

Masa credală este foarte «frumoasă».Dar momentan nu avem nicio discuţie de vânzare." Potrivit GMR,Atlas ar fi avut negocieri de vânzare cu Orange România în 2009,însă tranzacţ ia a căzut. Oficialii Orange nu au comentatinformaţia.

Ţiril spune, pe de altă parte, căAtlas a pierdut clienţi rezidenţiali pe fondul competiţiei dure cuoperatorii care oferă pachete complete de comunicaţii şiteleviziune, dar stă mult mai bine pe business."Compania are contracte cu mai multebănci şi companii mari", a spus Ţiril. Printre ele se numără Nokia,UPC şi Cosmote.

Atlas este prima companie care a intrat înOradea în luptă cu Romtelecom pe telefonie fixă în 2003, dupăliberalizarea pieţei. După lansare, baza de clienţi a companiei acrescut puternic până la aproximativ 16.000 în 2006, însă ulterioroperatorul nu a mai făcut faţă competiţiei cu jucători caRCS&RDS sau UPC.Compania are o reţea care în prezent numără1.000 de kilometri de fibră optică şi alţi 2.500 de kilometri deinfrastructură. Această infrastructură asigură servicii AtlasTelecom în Sibiu, Timişoara, Arad, Oradea, Satu Mare, Cluj şiBucureşti, precum şi legăturile între aceste oraşe. Afacerile Atlasau scăzut puternic în ultimii ani, de la 4,2 mil. euro în 2008 la1,9 mil. euro în 2009 şi 1,4 mil. euro în 2010.

Compania a avut pierderi de la înfiinţarepână în prezent.

Proprietarul Atlas, Pompiliu Tripa, unromân născut în Oradea care a fost plecat în Statele Unite timp demai mulţi ani şi care a revenit în anii '90 în ţară, este cunoscutîn presa locală mai puţin pentru insolvenţa Atlas Telecom câtpentru pentru colecţia impresionantă de maşini de lux, evaluată laun milion de euro.

În colecţia lui Tripa se află maşini precumun Hummer blindat, un BMW X5, un Lamborghini Murcielago sau unmodel Audi sport.

Potrivit raportului GMR, Tripa a împrumutatAtlas cu peste 6 milioane de euro în perioada 2006-2009. PompiliuTripa nu a putut fi contactat pentru detalii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO