Florin Popa, Orange: Proiectele de oraşe inteligente au potenţial, însă nu mă aştept să le vedem nici foarte repede şi nici foarte uşor

5 apr 2017 Autor: Adrian Seceleanu

Primăriile încă nu au luat decizii de achiziţii, ci evaluează proiectele realizate pe banii companiilor În proiectul de tip smart city de la Alba Iulia, finanţat de Orange şi partenerii săi, compania va implementa 14 soluţii hi-tech.

Utilizarea pe scară largă şi de o manieră integrată de către autorităţile locale a tehnologiei pentru îmbunătăţirea serviciilor publice şi a condiţiilor de viaţă din oraşe are potenţialul de a deveni un motor semnificativ de creştere pentru industria locală, însă până când „statul“ îşi va defini viziunea şi va dezvolta şi cadrul legal necesar, companiile vor continua să demonstreze avantajele proiectelor de tip smart city prin proiecte-pilot finanţate din fonduri proprii.

„Eu mă aştept ca achiziţia de soluţii de tip smart city să se întâmple, dar nu foarte repede şi nu foarte uşor, pentru că este vorba şi de vizi­unea autorităţilor, este vorba şi de cadrul legislativ, trebuie să fie lucrurile foarte clare din acest punct de vedere, cum se pot face astfel de achiziţii, care este modul de finanţare şi aşa mai departe“, a declarat într-un interviu pentru ZF Florin Popa, directorul comercial B2B al Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă.

Orange derulează în acest moment un proiect de tip smart city în Alba Iulia, însă costul implementării tehnologiilor este suportat integral de către operator şi de partenerii săi şi nu de primărie. Compania a prezentat primăriei o listă de 21 de soluţii pe care le-ar putea implementa în oraş, dintre care autorităţile au selectat 14, iar o parte au fost implementate şi altele sunt în curs. Soluţiile hi-tech la a căror implementare lucrează Orange, alături de un număr de peste 20 de parteneri, permit primăriei şi companiilor pe care le controlează, printre altele, să controleze de la distanţă iluminatul public de pe un bulevard din oraş, să monitorizeze consumul de apă în zone greu accesibile ale reţelei şi să recepţioneze alarme dacă apar defecţiuni, să ofere acces gratuit la internet locuitorilor şi turiştilor, dar şi să colecteze date privind calitatea aerului din localitate şi suburbii. Proiectul a fost lansat anul trecut, la iniţiativa Ministerului Comunicaţiilor, în contextul în care anul viitor se aniversează 100 de ani de la Unirea din 1918.

 

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 05.04.2017

 
Cuvinte cheie:
proiecte
, potential
, orange
, companii
, crestere
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide