Business Hi-Tech

Una dintre cele mai mari companii de cablu din România se pregăteşte de vânzare. Tranzacţie gigant de peste 100 mil. euro

Una dintre cele mai mari companii de cablu din România...
22.04.2017, 07:00 11487

AKTA, un business de peste 50 mil. euro pe an, este al treilea jucător de pe piaţa locală de cablu TV, după giganţii RCS&RDS şi UPC.

Fondul de investiţii americano-asiatic Pinebridge, care deţine pachetul majoritar de acţiuni al AKTA - cel mai mare jucător independent de pe piaţa locală de cablu TV - îşi pregăteşte exitul, aceasta urmând a fi una dintre cele mai importante tranzacţii ale anului, cu o valoare de peste 100 de milioane de euro, au declarat pentru ZF surse din piaţă.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii com­paniei nu au dorit să comenteze informaţiile privind discuţiile de vânzare.

Despre vânzarea AKTA s-a vorbit încă din 2014 când acţionarul majoritar, fondul de investiţii Pinebridge, a mandatat com­pania de audit şi consultanţă Ernst & Young (EY) să găsească un cumpărător pentru grup, potrivit datelor ZF de la acea vreme, la un preţ de peste 200 mil. euro. Acum însă, în piaţă se vorbeşte de o tranzacţie la o valoare mai mică, de peste 100 de milioane de euro.

De altfel, preţul prea mare a fost, potrivit datelor din piaţă, principalul obstacol în negocierile anterioare din perioada 2014-2015 pe care oficialii AKTA le-au purtat cu o serie de cumpărători interesaţi de business. Printre companiile interesate la momentul acela, care au intrat în camera de date pregătită pentru inves­titori de EY, s-au numărat UPC şi Voda­fone, potrivit datelor ZF. Preţul oferit atunci era la jumătate, respectiv circa 100 mil. euro, cât este momentan suma vehiculată în piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO