Business Hi-Tech

Fostul CEO al BitDefender isi face firma de soft CRM

Fostul CEO al BitDefender isi face firma de soft CRM

Daniel Ionescu, fondator si CEO al myCRM: Ca plan de afaceri ne asteptam sa ajungem la un rulaj de jumatate de milion de euro in primii trei ani

25.11.2008, 18:03 771

Momentele de criza sunt cele mai bune pentru a infiinta o companie, spune Daniel Ionescu, care a plecat in 2006 din BitDefender, atunci o divizie a grupului Softwin controlat de omul de afaceri Florin Talpes. "Intotdeauna in crizele financiare au aparut idei noi, companii noi care au raspuns la anumite miscari de piata. Oamenii cauta abordari noi pentru nevoi care raman."

Ionescu a fost timp de zece ani responsabil de intreaga strategie de dezvoltare a produsului BitDefender, unul dintre cele mai cunoscute branduri romanesti pe plan international. Inainte de a pleca din companie pentru a urma cursurile unui MBA la Universitatea din Ottawa, Canada, avea in subordine 350 de oameni, din care 100 lucrau in afara tarii.
El a fondat in vara acestui an myCRM, o companie care dezvolta software pentru managementul relatiilor cu clientii. Investitia initiala a fost de 40.000 de euro si reprezinta aportul actionarilor companiei - Daniel Ionescu, Alexandru Vladarau, care este directorul tehnic al companiei, Catalin Silviu Niculae si Bogdan Irina (director global business development in cadrul BitDefender).
Ionescu i-a cunoscut pe cei trei parteneri in timpul cursurilor MBA organizate de Universitatea din Ottawa, Canada.
Compania are in prezent patru angajati, iar Ionescu se asteapta ca numarul acestora sa creasca la opt in primul an de activitate. "Ca plan de afaceri ne asteptam sa ajungem la un rulaj de jumatate de milion de euro in primii trei ani, iar in cinci ani, cand vom avea 20 de salariati, la peste 1,5 mil. euro", a adaugat el.
Soft-ul myCRM are la baza o platforma open-source pe care se pot dezvolta module pentru diverse verticale de business. "In primii doi ani ne focalizam pe piata din Romania. Vom dezvolta module pentru distributie sau mass-media. Dupa aceea este posibil sa iesim in afara tarii, pentru ca solutia se vinde numai in regim SaaS (Software as a Service) si exista un potential ridicat", a declarat Ionescu.
El a precizat ca nu intentioneaza sa intre in competitie cu jucatori traditionali de pe piata de software, precum SAP sau Oracle/Siebel. "Pe zona IMM s-ar putea sa ne intalnim cu Wizrom, partenerii Microsoft Dynamics sau BitSoftware."
Directorul myCRM mizeaza pe dezvoltarea puternica a aplicatiilor gazduite pe internet, care asigura un timp de implementare mai scurt si elimina cheltuiele pe infrastructura.
"Solutiile de acest gen vor avea un impact bun intr-o perioada de criza. Consumatorii nu isi vor schimba nevoile de baza si daca au nevoie de o solutie CRM o vor cumpara. Dar anumite atribute s-ar putea sa il determine sa isi schimbe furnizorul", explica Ionescu.
El subliniaza ca firmele sunt din ce in ce mai atente la miscarea SaaS, in special pe segmentul IMM - motorul economic al oricarei tari. "Principalul motiv pentru care aleg acest model de business este faptul ca platesti atat timp cat folosesti. Licentele software traditionale sunt cumparate pe viata, in cazul SaaS clientul plateste atata timp cat este multumit de serviciu."
Acest lucru va intensifica si mai mult competitia pe piata de software, intrucat clientii vor avea oricand posibilitatea de a-si schimba furnizorii, care vor fi din ce in ce mai interesati sa mentina o relatie apropiata.
Daniel Ionescu a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti in 1995. Din 2007 el este managing director al firmei de consultanta in dezvoltare internationala Infod.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO