Business Hi-Tech

Gigantul american Pandora a cumpărat startup-ul AdsWizz, ”Google-ul advertisingului audio”, pentru 145 de milioane de dolari. Mai bine de trei sferturi din echipa din spatele AdsWizz este la Bucureşti, unde se află ”creierul” companiei

Gigantul american Pandora a cumpărat startup-ul AdsWizz,...

Autor: Ştefan Stan

22.03.2018, 11:50 2787

Gigantul american Pandora, una dintre cele mai mari platforme de streaming din lume, a cumpărat AdsWizz, o companie specializată în livrarea de programmatic advertising către serviciile audio digitale, într-o tranzacţie evaluată la 145 milioane de dolari.

Fondat în urmă cu un deceniu, AdsWizz – un ”Google al industriei audio”, este unul dintre primii jucători din industria de ”programmatic audio advertising”. Suita de produse software oferită de companie este asemănătoare cu ceea ce oferă Google sau AppNexus în business-urile de display advertising, livrând reclame către persoana potrivită la momentul potrivit, pe baza profilării utilizatorilor.

Produsele oferite de AdsWizz includ o varietate de tehnologii smart pentru advertising, inclusiv inserarea dinamică a reclamelor, platforme avansate de programmatic sau unelte pentru monitorizarea campaniilor de reclame.

AdsWizz lucrează cu servicii de streaming celebre, de la rivalul Pandora Spotify, Cox Media Group, iHeartRadio, TuneIn, Deezer, până la reţeaua de podcast-uri Podcast One.

În prezent, AdsWizz are 150 de angajaţi global, sediul principal fiind în San Mateo, SUA, însă cea mai mare parte din angajaţi se află la Bucureşti, unde lucrează peste 115 persoane.

În sediul din Bucureşti se desfăşoară operaţiunile de dezvoltare produs şi de inginerie, fiind ”creierul” business-ului. De asemenea, la Bucureşti se află şi cea mai mare parte din echipa de HR a firmei, în timp ce în peste graniţă se află echipa de vânzări şi partea executivă. Odată cu achiziţia AdsWizz de către Pandora, biorul din Bucureşti va creşte cu 50%, investiţiile urmând să se concentreze în România, care este deja un pivot important pentru expansiunea la nivel european şi global.

"Pe parcursul ultimilor 10 ani, misiunea noastră a fost să dezvoltăm capabilităţile de monetizare ale audio-ului digital, construind tehnologii avansate de advertising pe servicii de streaming muzicale, broadcasting şi podcast. Rolul nostru este de a contribui la succesul şi experienţă tuturor stakeholderilor- branduri, producători audio şi ascultători. Vom continuă să facem acest lucru prin experienţe de ascultare ale reclamelor foarte bine targetate şi contextuale. Uninându-ne forţele cu Pandora, unul dintre liderii şi pionierii industriei audio digitale, vom creşte abilităţile AdsWizz de a furniza soluţii care deservesc nevoile din ce în ce mai sofisticate ale audienţei digitale", a declarat Alexis van de Wyer, CEO-ul AdsWizz.

Pandora a avut o perioadă dificilă după listarea la bursă, în special după explozia Spotify din ultimii ani, ceea ce a dus la schimbări multiple de leadership şi stragedie.

Achiziţia AdsWizz ajută Pandora să intre într-o altă ligă şi să devină un facilitator pentru industria de reclame audio, în egală măsură cu păstrarea identităţii de furnizor de abonamente la servicii de streaming audio.

”De când m-am alăturat echipei Pandora în urmă cu şase luni, am spus că ad tech este un element cheie pentru noi. Astăzi am făcut un pas important prioritizarea domeniului şi accelerarea dezvoltării produselor noastre. Cu expansiunea noastră pe piaţa de advertising audio, şi cu expertiza tehnică adusă de AdsWizz, vom crea cel mai mare ecosistem digital de adio advertising, deservind publisherii şi advertiserii la nivel global şi îmbunătăţind capabilităţile de monetizare ale Pandora”, a spus Roger Lynch, CEO al Pandora. 

AdsWizz este una dintre puţinele firme din adtech complet dedicată serviciilor audio digitale. Odată cu achiziţia AdsWizz, Pandora speră că va capitaliza mai bine în piaţa de advertising digital, care explodează, având o creştere de 42% faţă de anul trecut.

Folosind servicile AdsWizz, Pandora va putea uşura munca publisherilor să îşi monetizeze inventarul, precum şi munca advertiserilor de a-şi vinde şi a-şi măsura campaniile.

Odată cu integrarea AdsWizz în Pandora, advertiserii vor putea tranzacţiona în marketplace-ul global al AdsWizz, atât prin Pandora, cât şi prin alţi publisheri audio.

Deal-ul vine într-un moment când Pandora continuă să genereze cea mai mare parte din venituri din advertising, în ciuda intrării pe piaţa de abonamente, o piaţă dominată de jucători precum Apple Music sau Spotify.

În T4 din 2017, compania a raportat venituri de 97,7 milioane de dolari din abonamente, ceea ce a reuşit să compenseze o scădere de 5% în veniturile din advertising, care au înregistrat un declin, de la 313,3 milioane dolari anul trecut, la 297,7 milioane dolari. 
 

Ce spunea anul trecut pentru ZF Erik Rarraud, VP products, AdsWizz, în cadrul conferinţei DevTalks

Noi suntem o companie globală, dar construim produsele noastre local, inclusiv în România. Vrem să promovăm ceea ce dezvoltăm aici. AdsWizz ajută platforme precum Deezer, Spotify sau Soundcloud să îşi monetizeze conţinutul. Suntem o companie care se focalizaează pe produs.

Avem 140 de oameni în toată lumea. Cel mai mare birou al nostru este la Bucureşti. Este construit pe o investiţie pe termen lung. Este mult talent aici, oamenii lucrează într-o cultură similiară ca în vestul Europei sau SUA. Bucureştiul este Silicon Valley al Europei de Est. Este multă valoare în România pentru noi.

Suntem în business de 8 ani, ne focusăm pe audio, pe podcast-uri sau streaminguri live, audio on demand. Noi lucrăm în spatele scenelor să monetizăm, să punem reclame, să generăm bani pe acel content. Noi identificăm cine este cel care ne ascultă. Suntem prezenţi în 40 de ţări. Astăzi lucrăm cu firme precum Spotify, iHeartMedia, Deezer, Soundcloud.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO