Business Hi-Tech

Google, cel mai mare jucător de pe piaţa digitală, raportează la Fiscul românesc venituri în scădere, de numai 15,9 milioane de lei

Google, cel mai mare jucător de pe piaţa digitală,...

Autor: Adrian Seceleanu

02.06.2016, 12:16 907

Google Bucharest SRL, compania deţinută de gigantul american Google în România, a raportat pentru anul 2015 la Ministerul finanţelor publice (MFP) o cifră de afaceri de 15,95 milioane de lei (3,58 mil. euro), în scădere cu 0,5% faţă de anul precedent, conform datelor publice disponibile pe site-ul MFP. De asemenea, compania a raportat un profit net de 901.382 lei, în creştere cu 2% faţă de anul precedent şi un număr mediu de 14 angajaţi.

Pe de altă parte, veniturile obţinute de gigantul american de pe piaţa de publicitate din România sunt estimate a fi de câteva zeci de milioane de euro pe an, şi într-o creştere accelerată.

„În total, piaţa locală de digital reprezintă cam 150 milioane euro, din care Google şi Facebook fac împreună 65%”, a estimat miercuri la ZF Live Dragoş Stanca, fondatorul ICEE Fest, cel mai mare festival de internet din Europa de Est, şi partener şi reprezentant al Think Digital Group în România.

În 2014, când Google Bucharest SRL a raportat afaceri mai mici de 4 mil. euro, agenţia Initiative Media a estimat veniturile companiei americane de pe piaţa locală la 23 de milioane de euro anul trecut pe piaţa locală, potrivit agenţiei Initiative Media.

Google explică discrepanţa dintre veniturile raportate la Finanţe şi cele obţinute în realitate de companie de la clienţii locali prin faptul că operaţiunile de publicitate online nu sunt desfăşurate prin compania din România, aşa cum fac şi alţi jucători mari din industrie - de la Microsoft până la Facebook.

„Operaţional, totul este centra­lizat în Irlanda. Şi nu numai pentru Google, ci şi pentru alţi giganţi IT precum Facebook, Microsoft, Oracle sau IBM. Tot ce este business Google în România este realizat din Irlanda, aşa cum este şi pentru Marea Britanie, Franţa, Israel sau Africa de Sud“, declara anul trecut Dan Bulucea, country manager al Google România.

El a menţionat atunci că afacerile raportate de Google Bucharest la Ministerul de Finanţe nu includ şi veniturile din publicitatea online, fiindcă reprezentanţa locală este doar o entitate care oferă consultanţă companiilor din România.

„Noi suntem doar o reprezentanţă care oferă consultanţă în aşa fel încât companiile româneşti să îşi pună mai bine în valoare pre­zenţa în online. Noi contribuim la dezvoltarea ecosistemului online şi venim cu produse Google relevante pentru români: încercăm să avem muzee pe Culture Institute, să dezvoltăm harta Google Maps şi Street View astfel încât să fie folositoare pentru utilizatorii români şi să contribuim la înţelegerea instrumentelor online în zona de educaţie“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO