Business Hi-Tech

Google: Clientii din turism au crescut piata de publicitate in Romania

Google: Clientii din turism au crescut piata de publicitate in Romania

Steffen Ehrhardt, specialist in produse pentru pietele emergente la Google

18.03.2010, 23:03 72

Oficialii Google sustin ca piata de publicitate romaneasca (prinserviciul AdWords) este in crestere si ca Romania este pregatitapentru a avea un birou local.

"Romania este o piata cu un potential foarte mare din punctul devedere al resurselor turistice, dar si al operatorilor din turism,care se pot promova prin intermediul Google", a declarat SteffenEhrhardt, specialist in produse pentru pietele emergente in cadrulcompaniei, care nu a dorit sa precizeze care sunt veniturile Googlein Romania si nici cati clienti are compania pe piata locala.

Ehrhard, impreuna cu Carmel Doherty, AdWords manager pe pieteemergente si romanca de 26 de ani Iulia Mihailescu, account managerpe piete noi, au sustinut ieri un seminar despre promovareaturismului romanesc.

El a mai precizat ca inca nu s-a luat o decizie oficiala cuprivire la infiintarea unui birou in Romania si ca nu stie cand seva intampla acest lucru. In prezent, Romania apartine de filialaGoogle din Irlanda.

"Din cei 7,4 milioane de utilizatori romani de internet, 97%folosesc motorul de cautare Google", sustine Iulia Mihailescu,account manager pe piete noi in cadrul Google, care nu a dorit saofere nicio informatie legata de cum a ajuns sa lucreze la gigantacompanie. Mihailescu a explicat ca desi numarul vizitatorilor careau venit in Romania a scazut cu 25% anul trecut fata de anulanterior, numarul cautarilor realizate de romani a fost increstere.

"Romania nu se afla inca printre destinatiile de vacanta cautatepe internet. Spre exemplu, Austria, Bulgaria si Slovenia suntcuvintele cautate cand vine vorba de schi. Trebuie sa promovamRomania pentru a fi interesanta ca destinatie, trebuie sa impingemRomania sa existe ca destinatie in mintea utilizatorilor deinternet", a declarat Mihailescu.

Ea a mai adaugat ca numarul romanilor care isi cauta vacante peinternet (bilete de avion, hoteluri, cazare, altele) este foartemare. In opinia ei, operatorii din turism si nu numai ar trebui sacheltuiasca un procent din bugetul total de promovare pe internetpentru ca cine nu este online nu exista.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO