Business Hi-Tech

Grupul Telekom atacă şi segmentul de soluţii pentru case inteligente, însă prin intermediul dezvoltatorilor imobiliari

Ovidiu Ghiman (stânga) - director comercial B2B al Telekom, Răzvan Ionescu - director de marketing B2B al Telekom şi Petronius Petrescu - Project Manager în cadrul Vivid au precizat că soluţiile smart home au preţuri între câteva sute şi câteva mii de euro

Ovidiu Ghiman (stânga) - director comercial B2B al Telekom, Răzvan Ionescu - director de marketing B2B al Telekom şi Petronius Petrescu - Project Manager în cadrul Vivid au precizat că soluţiile smart home au preţuri între câteva sute şi câteva mii de euro

Autor: Adrian Seceleanu

06.07.2017, 00:05 1036
Grupul Telekom, cel mai mare furnizor de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, a lansat o soluţie de casă inteligentă, disponibilă în prima fază doar prin intermediul dezvol­tatorilor imobiliari, care le permite clienţilor, la un cost de achiziţie care variază între câteva sute şi câteva mii de euro, să controleze de la distanţă iluminatul, încălzirea, accesul, dar şi să monitorizeze prin camere video şi alţi senzori ce se întâmplă în locuinţă.
 
„Aceasta este prima casă modulară inteligentă lansată în România. Pe lângă soluţia constructivă modulară foarte inovativă pe care o foloseşte dezvoltatorul imobiliar noi credem că soluţia de smart home pe care am adus-o creează pentru utilizatorul final un ecosistem foarte interesant care să îi satisfacă cerinţele de «smart living», siguranţă, confort. Ce ne interesează pe noi este să mergem pe un model de business B2B2C prin care promovăm soluţia către cât mai mulţi dezvoltatori imobiliari din două motive: prezentarea soluţiei de casă inteligentă la pachet cu oferta imobiliară este mai uşor de explicat şi de înţeles de către client; în al doilea rând cred că echipa aceasta dezvoltator imobiliar - operator telecom este critică pentru a educa piaţa în această direcţie. Dacă ne gândim la modelul B2C sunt foarte puţine persoane care au capabilitatea de a înţelege soluţiile acestea şi curajul să le şi implementeze singure, trebuie să fii destul de «techie» pentru a face acest lucru. De aceea nu vindem direct către consumatori în acest moment”, a declarat Ovidiu Ghiman, directorul comercial business al grupului Telekom. „Modelul pe care l-am gândit astăzi este următorul: poţi să îţi cumperi soluţia integrată în preţul casei ori să cumperi soluţia separat cu plata în rate. Pe viitor în funcţie de care va fi reacţia pieţei şi care va fi gradul de acceptare al soluţiei putem să ne gândim şi la modele de tipul «as a service»”.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO