Business Hi-Tech

Gunnar Pahnke, directorul de strategie al Telekom România: căutăm parteneriate cu companii locale de tehnologie

Gunnar Pahnke, directorul de strategie al grupului Telekom Romania

Gunnar Pahnke, directorul de strategie al grupului Telekom Romania

Autor: Adrian Seceleanu

21.11.2014, 14:41 382

Grupul Telekom România, cel mai mare furnizor de servicii de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţă, cu afaceri anuale de aproximativ 1 mld. euro, este interesat să semneze parteneriate cu companii locale de tehnologie pentru a include în ofertă produsele lor la pachet cu servicii de comunicaţii şi IT, a declarat Gunnar Pahnke, directorul de strategie al grupului.

“Pentru noi, ca operatori de infrastructură de telecomunicaţii, serviciile sunt importante pentru a ne extinde baza de clienţi. Nu putem dezvolta toate serviciile singuri, avem nevoie de parteneriate şi de aceea vrem să susţinem antreprenorii şi căutăm asemenea companii cu care să semnăm parteneriate”, a declarat Pahnke în cadrul conferinţei How to Web, care are loc în Bucureşti.

“Vrem parteneriate cu companii care să ne ajute să rezolvăm problemele clienţilor noştri”, a adăugat el.

Prin diviziile specializate ale grupului german Deutsche Telekom, grupul de operatori de comunicaţii este gata să şi investească în companii locale de tehnologie, finanţarea variind de stadiul de dezvoltare al firmei. Prin intermediul incubatorului hub:raum al DT, în echipa căruia lucrează şi mai mulţi români, un start-up poate obţine finanţări de până la 30.000 sau 50.000 de euro, iar pentru companii care au deja o prezenţă pe piaţă, un portofoliu de produse şi servicii, există varianta finanţărilor de la fondul dedicat al DT, unde nu se pune problema unei limite a finanţării, a explicat reprezentantul Telekom România.

Grupul german a investit deja 80.000 de euro în Omnipaste, un start-up din România care a dezvoltat o soluţie de a transfera cu uşurinţă fişiere şi informaţii între diferite gadgeturi şi computere indiferent de sistemul de operare.

Piaţa de soluţii M2M va decola şi în România când nu ne vom adresa doar segmentului premium de clienţi

Soluţiile de tip Machine2Machine (M2M), care permit conectarea unor echipamente - precum contoarele de energie electrică sau gaze, camerele video de supraveghere sau a automatelor de vânzare, prin module care conţin cartele de comunicaţii mobile, este o piaţă care încă se află la început în România şi care va “decola” atunci când soluţiile vor avea un preţ accesibil, a declarat Gunnar Pahnke.

“Atunci când aceste soluţii vor rezolva cu adevărat probleme, atunci piaţa va decola. Dacă nu ai soluţii ieftine piaţa nu poate exploda, e greu să crească doar pe soluţii premium”, a spus reprezentantul Telekom.

În ce priveşte stadiul actual de dezvoltare al pieţei de soluţii M2M în România, reprezentantul Telekom a spus că în prezent mare parte dintre implementări sunt cele care sunt determinate de reglementările impuse furnizorilor de energie, de utilizare a unor soluţii inteligente de contorizare. “Nu aş paria însă pe o creştere a pieţei pe fondul unor măsuri luate de autorităţile de reglementare, este nevoie de creativitate”, a spus Pahnke.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO