Business Hi-Tech

Huawei, la Bucuresti

18.06.2003, 00:00 558



Compania Huawei Technologies (China), furnizor de echipamente de telecomunicatii, si-a deschis ieri reprezentanta din Romania, obiectivul acesteia fiind cresterea progresiva a prezentei pe piata locala de profil, a declarat Lin An, presedintele diviziei pentru Europa de Est al Huawei Technologies.



"Huawei are ca obiective transferul de tehnologii si crearea de societati cu capital mixt impreuna cu parteneri autohtoni, iar intr-o etapa ulterioara urmareste crearea unui punct de productie in Romania", a adaugat An.



Oficialul Huawei a evitat sa avanseze un termen in privinta infiintarii unei linii de productie in Romania, afirmand ca "totul depinde de evolutia pietei autohtone de telecomunicatii".



Infiintata in 1988, Huawei Technologies are ca obiect de activitate cercetarea, dezvoltarea, producerea si comercializarea de echipamente pentru telecomunicatii si asigura solutii personalizate pentru retele de comunicatii optice, fixe, mobile si transport de date.



Printre clientii firmei se numara China Telecom, China Mobile, China Unicom, Rostelecom (Rusia), Telemar (Brazilia) si Hutchison Whampoa (Hong Kong).



Cezar Armeanu, secretar de stat in Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), a afirmat ca Huawei are posibilitatea, prin deschiderea reprezentantei in Romania, sa ofere o alta alternativa in privinta echipamentelor de telecomunicatiilor.



"Huawei participa la licitatia internationala organizata de operatorul de telecomunicatii POSTelecom, alaturi de ZTE si Alcatel Shanghai Bell. Cred ca intrarea Huawei pe piata romaneasca va constitui un impuls si pentru alte companii din China, existand semnale ca producatorul de computere Legend si si ZTE sa-si deschida reprezentante in Romania", a spus Armeanu.



Lin An a declarat ca Huawei are in Romania in derulare o serie de contracte cu Transelectrica, Telemobil, Atlas Telecom Network Oradea, grupul RDS&RCS si Astral Telecom



Cu peste 22.000 de angajati, Huawei Technologies are 32 de filiale in China si la nivel mondial, opt sedii regionale si numeroase centre de pregatire a salariatilor. Produsele companiei sunt comercializate in peste 40 de tari din lume.Compania a raportat, la sfarsitul anului 2001, venituri de 2,41 miliarde de dolari, iar profitul s-a ridicat la 578 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO