Business Hi-Tech

Ileana Chermenschi, GfK România: Smartphone-ul va deveni principalul device de pe care se vor conecta românii

Ileana Chermenschi, GfK România

Ileana Chermenschi, GfK România

Autor: Cristina Bellu

16.05.2016, 11:40 571

Potrivit studiului Connected Consumer realizat de GfK, 2016 este anul în care România a recuperat ecartul la nivelul Europei de Est, a declarat la ZF Mobilio'16, Ileana Chermenschi, Head of Digital Marketing Intelligence, GfK România

„De ce creştem? Motivele sunt destul de evidente: creşterea salariului minim, scăderea TVA-ului, scăderea inflaţieu(-3.5% Q4) un climat de incredere in economie, dincolo de bajbaielile politice. Deci vedem nu numai o crestere a consumului ci si fenomenul de uptrade – romanii prefera device-urile usor mai scumpe, segmental de mainstream si low fiind destul de plat”.

Alte declaraţii: 

Cifrele sunt clare – creştem, iar smartphone-ul este si va fi in continuare device-ul pe care ne vom conecta cel mai mult

Cum se conectează românii (date valabile pentru 2016) :33% wearables,126% smartphone, 32% PC, 39% set top box, 31% smart TV, 61% altele.

Comparativ cu alte ţări, smartphone-ul va deveni principalul device de pe care se vor conecta românii.

Odată ce va trece mirajul noutăţii vom trece la nivelul de funcţionalitate. Tehnologia va urma o curbă naturală. Credem că smartphone-ul va deveni hub-ul vieţii noastre. Acest lucru va determina două lucruri: mediul business to business (B2B) va trebui să devină tot mai costumerizat şi limitările tradiţionale ale unui business vor dispărea.

Toţi avem o relaţie intimă cu telefonul nostru, iar acest lucru duce în timp la schimbarea aşteptărilor pe care un consumator le are în legătură de cum ar trebui să funcţioneze telefonul.

Dacă vorbim despre nivelul de accesibilitate s-a constatat de exemplu că 99% dintre tinerii cu varste între 15-26 de ani îşi iau telefonul atunci când pleacă undeva şi doar 95% îşi iau portofelul.

Dacă la  instrumentele de mobile payment adăugăm tehnologia de blockchain, atunci sky is the limit, intrucat blockchainul permite un sistem distribuit pe device-urile tuturor utilizatorilor (P2P), securizat prin cryptografiere, public si sincronizat continuu.

54% dintre consumatori la nivel global sunt de accord că dacă un produs nu este simplu de utilizat atunci îşi pierd interesul.

Companiile încă funcţionează pe principiul de limitare, dar odată cu smartphone-ul lucrurile se schimba.

Un exemplu in care oamenii sunt furnizori de date este gigwalk – mergi la raft în magazine şi pozezi preşurile sau atenşionezidespre nereguli

Toti senzorii ne trensformă într-un cloud imens uman şi totul este realizat prin intermediul telefonului.

Schimbarea trebuie sa fie la nivel de mentalitate, deocamdata marile companii sunt blocate la nivelul ideii de ownership.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO