Business Hi-Tech

INES isi face publicitate din achizitia unui site

29.11.2001, 00:00 86



Exista strategii de marketing care pot sa scuteasca o companie de cheltuieli exorbitante pentru publicitate. Un exemplu ar fi achizitionarea, la un pret convenabil, a unui brand care sa confere companiei respective un grad de vizibilitate suficient de mare si pe o perioada de timp convenabila.

Un astfel de exemplu il reprezinta furnizorul de Internet INES, care a achizitionat recent serviciul gratuit de web, www.post.ro contra sumei de 100.000 USD, ce include si investitiile ulterioare.

Directorul executiv al companiei Iosif Szavuj explica faptul ca achizitia reprezinta, practic, o modalitate de promovare a INES.

"Investind aici, INES castiga un brand awareness," a spus Szavuj. "Este mult mai simplu asa, decat sa investim aproximativ 300.000 USD in publicitate."

Potrivit reprezentantilor INES, din aprilie cand a fost lansat de catre kookee.com Ltd. si pana acum, post.ro a adunat 10.000 abonati si peste 12.000 de vizitatori unici pe luna. Ieri, la pranz, site-ul ocupa locul 78 in clasamentul general al trafic.ro, inregistrand 4.505 vizitatori si 50.748 afisari ( ultimele sapte zile)

Potrivit unor surse din piata, numarul abonatilor pe un astfel de site creste cu aproximativ 10% in fiecare luna.

Site-ul post.ro ofera, in acest moment, servicii de e-mail gratuit, horoscop zilnic, transmis in fiecare dimineata abonatilor.

De asemenea, orice vizitator poate afla care sunt evenimentele mondene din Bucuresti si programul televiziunilor, in sectiunile "Timp liber" si "TV" sau poate trimite felicitari virtuale din cele 4 categorii si cele peste 30 de subcategorii ale paginii "Felicitari."

Cursul valutar al Bancii Nationale a Romaniei este disponibil din pagina "Exchange." Pentru perioada urmatoare, post.ro pregateste o noua sectiune de stiri nationale si internationale, au mai spus reprezentantii INES. Reprezentantii companiei lasa deschisa posibilitatea altor achizitii an urmatoarea perioada.

Infiintata la inceputul anilor '90, INES a avut anul trecut o cifra de afaceri de 800.000 USD, compania estimand o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 milioane USD pentru acest an. Printre cilentii companiei se numara Softwin, Petrom, Radio Contact, Electroplus si Neutra din Ploiesti.

Szavuj spune ca firma sa este orientata in special catre marii clienti, mai putin catre persoane fizice, de aceea se si numara printre companiile cu tarifele cele mai ridicate de pe piata romaneasca.

Departamentul de Internet al companiei numara 20 de angajati, dar INES functioneaza si ca agentie de publicitate, printre clientii sai numarandu-se Minolta si Grant's.

De asemenea, compania are si un departament de software pentru dezvoltare de aplicatii Internet si Intranet, in cadrul caruia lucreaza 10 programatori. Printre clientii acestui departament se numara Fox Kids UK, McCann Erickson, Radio Contact.

Printre principalii jucatori de piata romaneasca a furnizorilor de Internet si totodata potentiali competitori se numara Xnet, Astral Telecom, KPNQwest, FX Internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO