Business Hi-Tech

Internetul scoate pe bandă rulantă miliardari. Cea mai nouă atracţie pentru investitori: site-ul de reduceri LivingSocial

Internetul scoate pe bandă rulantă miliardari. Cea mai nouă atracţie pentru investitori: site-ul de reduceri LivingSocial

Autor: Ştefan Vrabie

16.03.2011, 19:22 50

LivingSocial, una din cele mai mari companii care vinde cupoanede reduceri, este aproape de a obţine 400 de milioane de dolari dinfinanţări, fapt ce ar putea evalua compania la mai mult de 2miliarde de dolari, relatează Bloomberg.

Mai multe fonduri de investiţii şi investitori instituţionalimari se aşteaptă să participe la finanţare, au declarat mai multesurse din cadrul companiei. LivingSocial va mai folosi câtevafinanţări adiţionale, în efortul său de a depăşi Groupon, cea maimare companie de cupoane de reduceri. Firma de consultanţăBIA/Kelsey estimează că până în 2015 piaţa de cupoane de reduceriva ajunge la 3,93 de miliarde de dolari. Groupon a strâns mai multde 1,1 mld de dolari în trei runde de finanţare, inclusivinvestiţia de 950 de milioane de dolari care a fost închisă în lunaianuarie. La fârşitul anului trecut compania s-a extins şi înRomânia.

Este posibil ca LivingSocial să îşi obţină finanţările cel maidevreme săptămâna viitoare, conform surselor. Informaţia nu a fostconfirmată de Maire Griffin, purtătorul de cuvânt al companiei.

Atât Groupon cât şi LivingSocial şi-au extins departementele devânzări pentru a atinge un număr cât mai mare de pieţe. Oficialiicompaniei LivingSocial au declarat în decembrie, că se aşteaptă săîşi tripleze personalul de la 1.800 de angajaţi cât au în prezent.şi să îşi dubleze numarul pieţelor pe care acţionează la 300.Groupon are mai mult de 5.900 de angajaţi şi vinde oferte pe maimult de 500 de pieţe. După finanţarea pe care a încheiat-o înianuarie, Groupon a fost evaluat la 4.75 de miliarde de dolari,potrivit surselor din companie.

Groupon şi LivingSocial controlează mai mult de 90 de procentedin piaţa cupoanelor de reduceri, a afirmat Tim O'Shaughnessy,directorul executiv al companiei LivingSocial. El a mai declarat căLivingSocial câştigă caâteva procente din piaţă, în fiecarelună.

Compania a început săptămâna trecută să testeze un nou serviciu,ce le permite afacerilor locale să vină cu oferte printr-oaplicaţie utilizată pe tableta iPad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO