Bucureştiul generează în prezent 30% din vânzările online, pondere în scădere faţă de nivelul din urmă cu câţiva ani, de 50%, oraşele mari, precum Constanţa şi Iaşi, recuperând treptat terenul, a declarat la ZF Live Marius Lăzărescu, fondatorul agenţiei de marketing online Today's.
„Se remarcă un trend ascendent în cazul consumatorilor din provincie. Constanţa, Iaşi au ajuns la 10-15% din comerţul online. Sunt şi oraşe mai mici unde nu sunt de exemplu librării şi oamenii comandă online“, a spus Lăzărescu. O situaţie paradoxală se întâlneşte în cazul Clujului, important centru de IT, extrem de activ pe piaţa de outsourcing, cu un număr mare de programatori, dar cu o prezenţă timidă pe zona de comerţ online.
„Clujul e foarte activ pe outsourcing, dar nu pe consum online. Nu fac cumpărături online. Sunt doar câteva agenţii care fac marketing online în zonă şi au foarte puţini clienţi.“