Business Hi-Tech

Lexmark castiga cel mai bine din lasere

Lexmark castiga cel mai bine din lasere

Imprimantele Lexmark care se conecteaza fara cabluri la PC au preturi incepand cu 275 de lei

20.07.2007, 20:18 86

Lexmark Romania, al doilea jucator pe piata locala de imprimante, estimeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri in 2007, fata de suma de 22 mil. euro inregistrata anul trecut, a declarat pentru ZF Vali Gaitan, Channel Manager al companiei.
Cifra de afaceri pentru 2006 este exprimata la nivelul preturilor pentru utilizatorul final si nu inxlude TVA, a adaugat el.
Anul trecut, subsidiara locala a producatorului american Lexmark a comercializat 88.000 de echipamente (imprimante, multifunctionale, copiatoare), iar pentru sfarsitul anului 2007, oficialul Lexmark estimeaza o crestere de cel putin 15% a vanzarilor si se asteapta la o crestere si mai mare a numarului de unitati vandute, datorita eroziunii continue a preturilor.
"Exista un trend clar de scadere a preturilor, atat la echipamente, cat si la consumabile, astfel incat costurile totale de imprimare au scazut semnificativ de la an la an, in conditiile in care performante tehnice ale echipamentelor sunt in continua crestere", a mai spus Gaitan.
In 2006, cele mai mari venituri ale companiei au fost generate de segmentul de imprimante laser, insa multifunctionalele inkjet au fost cel mai bine vandute echipamente. Gaitan a observat o tendinta de inlocuire a echipamentelor ce indeplinesc o singura functie (imprimante, spre exemplu), cu echipamente multifunctionale (dispozitiv care functioneaza ca imprimanta, scanner, copiator si fax). "Aceasta tendinta se manifesta in special pe piata utilizatorilor de produse inkjet", a precizat Gaitan, adaugand ca, in mediul de afaceri, imprimantele matriciale devin un segment de nisa, iar imprimantele monocrom inca domina piata, datorita preturilor accesibile, fiabilitatii ridicate si costurilor de exploatare.
Potrivit International data Corporation (IDC), in primul trimestru fiscal al acestui an, Lexmark, Hewlett-Packard (HP) si Canon au inregistrat venituri cumulate de 29 mil. $ (22,13 mil. euro) pe segmentul echipamentelor de birotica (imprimante, copiatoare, multifunctionale), acoperind 88% din volumul de vanzari si 58,6% din piata.
Piata echipamentelor de birotica a atins o valoare de aproximativ 50 mil. $ (38,17 mil. euro) in T1 2007. Pentru intreg anul 2006, acest segment a atins o valoare de 139 mil. $ (110,78 mil. euro), fiind comercializate 455.000 de unitati.
Luna aceasta, Lexmark a lansat o noua linie de imprimante si multifunctionale inkjet, care vor avea capabilitati wireless si al caror pret de pornire este de 275 lei.
In aceasta luna vor fi disponibile doua multifunctionale si o imprimanta care vor include interfete wireless, urmand ca urmatoarele produse din gama sa fie lansate in toamna acestui an.
"Consideram ca este devreme sa ne asteptam la vanzari spectaculoase pentru echipamentele wireless inca din primul an de la lansarea acestora pe piata, insa speram ca acest lucru sa se intample in 2008", a mai spus Gaitan.
Bazate pe tehnologia Wi-Fi, echipamentele Lexmark se pot conecta la orice dispozitiv compatibil Wi-Fi (laptop, PDA, camera foto profesionala) sau la o retea wireless care suporta standardele 802.11 b/g.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO