Business Hi-Tech

Liviu Drăgan, Totalsoft: Companiile de outsourcing ar trebui să plătească o taxă suplimentară nu să primească ajutoare de la stat

Liviu Drăgan, director general şi acţionar al TotalSoft

Liviu Drăgan, director general şi acţionar al TotalSoft

Autor: Adrian Seceleanu

11.02.2015, 10:01 1789
Explozia centrelor de suport şi exter­nalizare IT deschise în România de companii precum Oracle sau Mi­crosoft a golit piaţa de resurse, iar com­pa­niile locale găsesc foarte greu oameni.
 
„Creşterea numărului de angajaţi este o chestiune destul de complicată pentru că nu găsim resurse. Niciodată nu ni s-a părut mai complicat ca acum să găsim oameni, în special datorită faptului că firme precum Oracle şi Microsoft deschid centre de helpdesk preluând resurse calificate pentru munci necalificate pentru salarii calificate“, a declarat pentru ZF Liviu Drăgan, director general şi acţionar al TotalSoft, unul dintre cei mai mari producători locali de soft­ware, cu afaceri de 117 mil. lei (26 mil. euro) anul trecut. Compania are în prezent aproximativ 440 de angajaţi.
 
Creşterea numărului de angajaţi din centrele de externalizare nu ar trebui să fie un motiv de bucurie pentru autorităţi, este de părere Drăgan. „Şi văd că mai şi suntem mândri de centrele de helpdesk, ceea ce este o eroare. Este o mare aberaţie - în loc să folosim resursele tehnice în proiecte, în IT, în creaţie, acestea sunt folosite în zona de helpdesk. În loc să respingem asemenea proiecte, noi suntem mândri că sunt create aceste locuri de muncă. Dar în IT nu este nicio problemă să găseşti locuri de muncă. Nu facem decât să distrugem calitatea forţei de muncă, adică avem oameni calificaţi care muncesc de la 9 la 17 în helpdesk, un lucru care este foarte nociv pentru IT-ul românesc.“
 
În aceste condiţii toate companiile de IT de pe piaţă au probleme în a-şi completa echipele cu specialişti, spune Liviu Drăgan. „Nu cred că există vreo companie de IT care să nu sufere pentru că nu are resurse, iar această situaţie creează o situaţie de alintare totală pe piaţă (pentru specialiştii IT – n. red.)“. Care ar trebui să fie atitudi­nea autorităţilor? Să nu mai cedeze în faţa „lobby-ului“ marilor companii de a oferi facilităţi marilor companii care deschid asemenea centre, ci, din contră, să taxeze suplimentar aceste centre, susţine Drăgan. „Guvernul trebuie să protejeze resursele şi să nu accepte deschiderea de centre de helpdesk. Cred că aceste companii (care deschid centre de helpdesk, de outsourcing – n. red.) ar trebui să plătească o taxă suplimentară pentru aceste centre. România va avea venituri dacă va investi în produse, în creaţie, nu în centre de helpdesk, de externalizare a proceselor. Acest lucru nu va duce la un câştig economic pentru România.“
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO