Business Hi-Tech

Mai aveţi semnal la telefon? Vedeţi aici cum s-au luptat zeci de tehnicieni cu nămeţii pentru a ţine reţelele funcţionale - Galerie FOTO

Explica]ie: Echilibristic` \n condi]ii extreme: echipa tehnic` Vodafone se lupt` s` ]in` \n func]iunea antenele

Foto: Vodafone

Autor: Adrian Seceleanu

14.02.2012, 15:20 13705

Ninsorile abundente şi întreruperea alimentării cu energie electrică în mai multe zone au creat probleme pentru operatorii de telecomunicaţii fixe şi mobile, care s-au luptat să păstreze funcţionalitatea serviciilor inclusiv în zonele afectate puternic de vremea nefavorabilă. Zeci de oameni din departamentele tehnice ale celor mai mari operatori de pe piaţă au înfruntat vremea şi zăpada care în unele locuri avea şi câţiva metri mergând pe jos, cu skiurile sau cu maşini şi snowmobile - pentru a ajunge la antenele de telecomunicaţii sau la zonele în care firele erau rupte pentru a ţine sistemele în funcţiune.

În multe zone angajaţii operatorilor au fost nevoiţi să care prin zăpadă canistre de motorină pentru a alimenta generatoarele de energie pentru antene - în condiţiile în care reţelele de energie electrică erau nefuncţionale.

Irimia, Cosmote: Am avut peste 500 de intervenţii. Reţeaua funcţionează acum în parametri normali

Acum reţelele sunt funcţionale, spun reprezentanţii operatorilor. "În momentul de faţă, reţeaua Cosmote funcţionează în parametri normali. Echipele noastre de intervenţie au lucrat neîncetat în această perioadă pentru a asigură continuitatea funcţionării reţelei, în zonele în care ninsorile abundente şi condiţiile meteo extreme au cauzat întreruperea energiei electrice şi blocarea traficului şi a accesului la site-urile noastre", a declarat pentru ZF Marius Irimia, Acting Network Operations & Maintenance Director la Cosmote România. "În zonele afectate de întreruperile de energie electrică, echipele noastre asigură alimentarea prin generatoare proprii şi ale subcontractorilor. În ultimele 3 săptămâni, Cosmote România a întreprins peste 500 de intervenţii, atât prin echipele proprii, cât şi ale subcontractorilor. Numărul echipelor tehnice care au intervenit pe teren a fost adaptat şi suplimentat în funcţie de amploarea problemelor întâmpinate. De asemenea, în acest context, în anumite zone livrările de marfă către magazine au putut fi întârziate, dar odată cu deblocarea drumurilor, activitatea îşi va reluă cursul normal", a adăugat oficialul Cosmote.

Maican, Orange: În perioada de vârf a ninsorilor 57 de site-uri au rămas fără curent, acum toate sunt alimentate; extinderea reţelei continuă

"În ciuda vremii nefavorabile, echipa noastră tehnică a menţinut reţeaua în parametrii normali. În perioada viscolului, principală provocare cu care inginerii noştri s-au confruntat a reprezentat-o lipsă alimentării amplasamentelor cu energie electrică. Pe perioadă de vârf, un număr de 57 site-uri au rămas fără energie în apropierea localităţilor Focşani, Râmnicu Sărat, Urziceni, Năvodari, Târgu Bujor, Mangalia, Constanţa, Olteniţa, Giurgiu, Voluntari şi Tulcea. În acest moment, nu sunt echipamente ce nu sunt alimentate. În cazul celei mai mari părţi a echipamentelor a revenit energia, iar la cele câteva la care încă alimentarea nu a revenit echipele Orange şi ale partenerilor alimentează cu grupul electrogen. Nu am înregistrat avarii ale echipamentelor/construcţiilor din zonele cu probleme", a declarat pentru ZF Marius Maican, O&M Director la Orange România.

El a adăugat că echipele tehnice au fost suplimentate iar pe teren au avut loc peste 100 de intervenţii : "Echipele tehnice au fost suplimentate cu echipele Orange din zonele neafectate de vreme şi cele ale partenerilor, practic dublându-se numărul acestora în zonele afectate de căderile masive de zăpada. Pentru a menţine o calitate ridicată a serviciilor,Orangea desfăşurat peste 100 de intervenţii a€" atât ale noastre, cât şi ale subcontractorilor. În perioada următoare ne vom focusa pe refacerea stocului de combustibil pentru acele site-uri care au alimentare de siguranţă pe grupul electrogen şi pe menţinerea numărului crescut de echipe disponibile. Vrem să ne asigurăm clienţii de faptul că echipă tehnică a Orange face tot posibilul pentru remedierea efectelor în cel mai scurt timp (acolo unde este cazul), desigur în măsură în care putem accesă locaţiile (drumurile deblocate) şi asigurând şi securitatea oamenilor noştri. Vrem să menţionam pe această cale că în multe dintre judeţele afectate s-a colaborat cu autorităţile locale pentru a permite accesul echipelor de intervenţie la site-uri".

El a adăugat că Orange nu a oprit nici în aceste condiţii lucrul la dezvoltarea reţelei. "De asemenea, am vrea să menţionam că, în paralel cu toate aceste intervenţii de mentenanţa, echipele tehnice au continuat lucrările de dezvoltare şi extindere a acoperirii 3G în zonă rurală, conform planului iniţial, în ciudă vremii extrem de nefavorabile".

Romtelecom: câteva mii de clienţi au serviciile întrerupte, în zonele rurale din judeţele afectate cel mai puternic de viscol

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixă şi numărul doi pe piaţa de servicii TV şi internet fix, a înregistrat probleme în furnizarea serviciilor în contextul condiţiilor meteo nefavorabile, au declarat pentru ZF oficialii companiei.

"În condiţiile meteo înregistrate în ultimele zile au existat probleme cu furnizarea serviciilor Romtelecom, generate de căderile de zăpada şi de viscol. Astfel, câteva mii de clienţi au la acest moment serviciile întrerupte, în general în localităţi rurale din judeţele Buzău, Constanţa, Ialomiţa, Caraş Severin şi Brăila. În majoritatea celor aproximativ 50 de localităţi problemele cu furnizarea serviciilor sunt generate de întreruperea alimentării cu energie electrică, după pierderea autonomiei asigurată de bateriile care asigură un timp de independenţa echipamentelor Romtelecom. Intervenţiile tehnice sunt de asemenea îngreunate de starea drumurilor, la fel că întreg traficul general. Echipele tehnice au intervenit adeseori în condiţii extrem de dure de vreme - vezi foto. Un asemenea caz a fost înregistrat în Vrancea zilele trecute, când o echipă a lucrat, pe parcursul unei întregi nopţi, la temperaturi foarte scăzute, la restabilirea unei fibre optice întrerupte".

Problemele sunt generate şi de numărul mare de drumuri închise sau blocate de zăpadă, adaugă oficialii Romtelecom. " Livrările pe rute externe nu au avut întârzieri, dar am înregistrat unele întârzieri cu livrările de echipamente către clienţi în cursul zilei de ieri - sperăm că acestea să fie recuperate pe măsură restabilirii circulaţiei normale pe drumurile publice. Rutele de distribuţie către Constanţa şi Tulcea, care folosesc autostradă A2, sunt la acest moment cele mai afectate, până la redeschiderea autostrăzii. Compania a luat măsuri pentru blocarea întreruperii serviciilor şi restabilirea acestora (numai săptămâna trecută au fost restabilite servicii pentru câteva sute de clienţi), unde este nevoie, în cazurile de neplata a facturii din motive legate de vreme. Dacă serviciile nu sunt funcţionale din punct de vedere tehnic, se va efectua o scădere din valoarea abonamentului proporţională cu perioada de nefuncţionare."

Raicu, Vodafone: echipele noastre asigură alimentarea antenelor acolo unde nu există energie electrică

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO