Business Hi-Tech

Marius Costin, CEO PayU România: Black Friday nu mai există nicăieri în Europa. Este o oportunitate majoră pentru retaileri să îşi vândă produsele în afara României

Marius Costin, CEO PayU România: Black Friday nu mai...

Autor: Ştefan Stan

14.11.2016, 15:40 1686

În USA Black Friday a apărut în offline. La noi a apărut prima oară în online, iar la noi retailerii din offline încearcă să ţină pasul cu cei online. În SUA a apărut ca necesitate la reducerea stocurilor acumulate după Ziua Recunoştinţei. La noi în schimb, Black Friday este un eveniment care generează stocuri pentru că se generează vânzări, a spus la ZF Live Marius Costin, CEO PayU România în cadrul ZF Digital 2016. 

Black Friday a apărut în România în 2011, a fost primul eveniment care a avut suficientă tracţiune pentru a stimula consumul. Evenimentul a reuşit să schimbe faţa acestor lucruri. Merită foarte multă atenţie. Cu cât evenimentul a avut mai multă tracţiune, cu atât curba plăţilor online a avut o creştere mai agresivă. Black Friday este un eveniment care generează şi un comportament de consum după.

S-a vorbit despre diluarea evenimentului. Eu nu cred asta, pentru că vedem o creştere cu peste 70% în 2015, este un eveniment foarte bine cunoscut de consumatori, nu doar de retaileri.

IT&C este vedeta absolută a Black Friday-ului. Plăţile electronice au fost foarte repede acceptate de early adapters şi de cei din industira IT&C. Toate celelalte produse au crescut de la aproape nimic la peste 21% în trei ani. Acest eveniment a generat vânzări în mult mai multe verticale decât IT&C.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO