Business Hi-Tech

Marius Costin, PayU România: România are cea mai mare creştere din Europa pe zona de ecommerce. Dacă vine GDPR şi nimeni nu ajută micii jucători, această creştere se va opri

Marius Costin, PayU România: România are cea mai mare...

Autor: Ştefan Stan

23.04.2018, 12:25 561

Este foarte important ca magazinele online să înţeleagă că un procesator de plăţi acţionează în numele lor. Ei sunt primii responsabili cu privire la acest proces de colectare şi prelucrare a datelor. GDPR nu ar trebui să aibă un impact din punctul nostru de vedere. Dar trebuie ca magazinele să aibă transparenţă, să se asigure că ştim cine sunt terţii cu care lucrează, cine procesează datele etc, a declarat Marius Costin, PayU România, în cadrul conferinţei ZF Mobilio '18. 

Ce a mai declarat la ZF Mobilio:

Magazinele online mari sunt aliniate. Au făcut toate schimbările din sistem, cea mai mare problemă era cu opt-out-ul. Pe mine mă îngrijorează comercianţii mici, pentru că ei nu au capacitatea de a accesa informaţia, de a plăti un consultant să îi ajute cu zona de GDPR şi nu au bani să angajeze un ofiţer.

Ar trebui să fie o discuţie la nivel de industrie, nu la nivelul fiecărui magazin. Trebuie să facem ceva pentru ei, pentru că noi avem în România cea mai mare creştere din Europa pe zona de ecommerce. Dacă vine GDPR şi nimeni nu-i ajută, această creştere se va opri.

Eu văd un pericol în zona de startup-uri. Şi pentru comercianţii deja mari, va fi o problemă în zona de marketing. Nu va fi la fel de uşor să facă remarketing, retargeting etc. Va trebui să investească mult în UX experts, să facă nişte flow-uri mai umane, când cumperi să nu trebuiască să dai 40 de click-uri.

Va fi un efort extrem de mare din partea utilizatorului să educe consumatorii.

Sunt mai multe zone unde se depun eforturi în a merge către autorităţi cu recomandările industriei, pentru best practices. GDPR este una dintre ele.

Online-ul a avut succes pentru că a eliminat search frictionul. Nu mai petreci trei zile în magazine să vezi preţuri, produse şi să le compari. Dacă tu îngreunezi acest proces, utilizatorul ar putea renunţa. Trebuie să avem o politică de e-privacy, dar trebuie să vedem cum o implementăm.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO