Business Hi-Tech

Mediafax Group şi BAC Investment Banking intră în acţionariatul FlorideLux

„Vrem bani să ne extindem online şi offline şi să fim prezenţi în fiecare oraş din România, dar şi în Europa. Avem nevoie de 2,5 milioane de euro“, le-a spus Marius Dosinescu, CEO şi fondator al magazinului online floridelux.ro, investitorilor prezenţi la ediţia din noiembrie 2013 a Venture Connect. În acest an, prima ediţie a Venture Connect va avea loc pe data de 7 iulie. Foto: Alexandru Hojda

„Vrem bani să ne extindem online şi offline şi să fim prezenţi în fiecare oraş din România, dar şi în Europa. Avem nevoie de 2,5 milioane de euro“, le-a spus Marius Dosinescu, CEO şi fondator al magazinului online floridelux.ro, investitorilor prezenţi la ediţia din noiembrie 2013 a Venture Connect. În acest an, prima ediţie a Venture Connect va avea loc pe data de 7 iulie. Foto: Alexandru Hojda

Autor: Adrian Seceleanu

26.06.2014, 00:06 1533

Mediafax Group, una dintre cele mai importante compa­nii media din România, şi BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari ju­că­tori de pe piaţa locală de consultanţă în fuziuni şi achiziţii, au intrat în această lună în acţionariatul FlorideLux, preluând un pachet de 35% din acţiunile companiei care estima afaceri de 0,75 mil. euro în anul precedent.

FlorideLux operează magazinele online www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro, www.coroane.ro, www.cosuridelux.ro, dar şi florăriile clasice care func­ţionează sub brandul Flori­deLux.

Discuţiile cu cei doi noi investitori au du­rat peste un an, fiind iniţiate în cadrul ediţ­iei din 2013 a evenimentului Venture­Con­nect, în urma prezentării susţinute de Marius Dosinescu, CEO şi fondator al Flori­de­Lux. În urma negocierilor, două companii mem­bre ale grupului BAC Investment Banking au intrat în acţionariatul Floride­Lux cu o participaţie de 25%, iar Mediafax Group cu o cotă de 10%.

Obiectivul noii structuri de acţionariat este consolidarea poziţiei de lider deţinute de FlorideLux pe piaţa de flori online din Ro-mânia şi intrarea pe noi pieţe, concomitent cu dezvoltarea sistemului de francize offline. În prezent, FlorideLux are florării fran­cizate în Braşov, Cluj, Arad, Piteşti şi Iaşi.

Niciuna dintre companii nu a oferit detalii despre valoarea tranzac­ţiei. În luna noiembrie a anului trecut Marius Dosinescu de­cla­ra la emisiunea ZF Live că este în căutarea unei finanţări de 2,5 milioane de euro şi că îşi eva­luează compania la 10 milioane de euro.

„BAC a decis să investească în Floride­Lux ţinând cont de echipa de management condusă de Marius Dosi­nescu şi Ioa­na Buiacu, precum şi de potenţialul mare de creştere datorat modelului bine definit al afacerii FlorideLux, într-un sector de activitate încă fragmentat“, a declarat Dan Vi­şoiu, partener al BAC Invest­ment Banking.

Scopul principal al managementului şi al acţionarilor FlorideLux este extinderea fran­­cizelor FlorideLux pe raza tuturor jude­ţelor ţării, cu livrarea produselor în aceeaşi zi, în sistem propriu. „Achiziţia a 10% din FlorideLux e un pas natural făcut de Media­fax Group în segmentul serviciilor online. Ne uităm de câţiva ani la această piaţă şi suntem încrezători că această nouă investiţie va potenţa dezvoltarea rapidă a sistemului FlorideLux, concomitent cu accelerarea celorlalte iniţiative ale Mediafax în domeniul ecom­merce-ului“, a afirmat Orlando Ni­coară, director general al Media­fax Group.

Marius Dosi­nescu spune că rolul noilor investitori este de a stimula dezvoltarea businessului prin im­plicarea în management şi strategie, fără a se angaja însă pe partea ope­raţională. Inves­tiţiile FlorideLux, care vor avea loc în perioada următoare, vor fi orientate către dezvoltare, marketing şi co­mu­nicare, în paralel cu creşterea infrastructurii actuale.

Extinderea francizelor Flori­deLux pe raza tuturor judeţelor ţării, cu livrarea produselor în aceeaşi zi, în sistem propriu, este de asemenea unul dintre obiectivele grupului pe termen scurt. „Dezvoltarea businessului avea un curs natural, însă asocierea cu BAC Investment Banking şi Mediafax ne va permite să ardem etape şi să ne atingem obiectivele mult mai repede şi mai eficient. Suntem conştienţi că piaţa de floristică este pe cât de promiţă­toare, pe atât de segmentată, aşa că o strategie foarte bine pusă la punct ne este nece­sară atât nouă, cât şi pie­ţei“, declară Dosinescu. „Am por­nit Flori­deLux în 2003 din pasiune pentru IT şi online, care ulterior s-a transformat în pasiune pentru business-ul cu flori. Mo­delul actual al FlorideLux.ro, în care online-ul şi offline-ul se completează, este unul cu totul nou şi aveam nevoie de parteneri cu viziune pe termen lung, care să ne ajute în atin­gerea obiectivelor“, a adău­gat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO