Numărul de clienţi care şi-au schimbat furnizorul de telefonie mobilă prin portare (procedura prin care un client îşi schimbă operatorul păstrându-şi numărul de telefon) a scăzut în luna decembrie a anului trecut cu 7% faţă de anul anterior, la 105.447, acesta fiind primul recul înregistrat de acest indicator în 2016, arată datele publicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Faţă de luna decembrie 2015 toţi operatorii de telefonie mobilă au câştigat mai puţini clienţi din alte reţele prin portare, cea mai mică scădere (procentuală) fiind înregistrată de Vodafone, iar cea mai mare de companiile din grupul Telekom, conform datelor ANCOM.
Luna decembrie a pus capăt şi şirului neîntrerupt de creşteri ale numărului de portări în reţeaua companiei de cablu RCS&RDS, demarat odată cu relansarea ofertei comerciale şi extinderea acoperirii reţelei din primăvara anului 2014, după ce operatorul a înregistrat o scădere cu 2% (1.016 clienţi) în raport cu luna decembrie 2015.