Business Hi-Tech

Mihai Ursoi, SES Astra: În aproape o jumătate dintre gospodăriile din România există 3 sau 4 televizoare. Consumul de TV rămâne în creştere, în week-end 17% dintre utilizatori petrec 7 ore în faţa ecranului

Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova

Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova

Autor: Adrian Seceleanu

06.07.2017, 11:12 499

În aproape o jumătate dintre gospodăriile din România există 3 sau 4 televizoare iar consumul de servicii de televiziune liniare rămâne în creştere - cu vârfuri de consum de 7 ore în week-end în cazul a 17% dintre utilizatori, conform unui studiu realizat de Mercury Research pentru SES, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de transmisiune prin satelit.

“În 17% dintre gospodării există 4 televizoare”, a declarat Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova. În aproximativ 30% dintre gospodării există 3 aparate TV iar în 19% dintre gospodării există un singur aparat TV.
În ceea ce priveşte tipul de echipamente 66% dintre televizoare sunt cu ecran plat, iar dintre acestea 44% sunt inteligente - se pot conecta la internet şi rula aplicaţii care oferă acces la diferite tipuri de conţinut. „Considerăm că este o rată de penetrare foarte bună a televizoarelor inteligente”, a afirmat şeful SES Astra.

În ceea ce priveşte consumul de servicii TV România rămâne una dintre puţinele ţări din lume în care acesta creşte, situându-se la un nivel de aproape două ori mai mare decât media globală.

„17% dintre utilizatori petrec 7 ore în faţa televizorului în week-end iar 34% dintre utilizatori petrec între 4 şi 6 ore. România este una dintre puţinele ţări din lume în care consumul de servicii de TV lineare este încă în creştere. Media mondială de consum este la undeva la 3 ore, iar în România aceasta este de peste 5 ore”, a declarat Mihai Ursoi. “Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi, aproape 1 din 5 petrece între 4 si 6 ore zilnic în faţa televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.”

Calitatea imaginii programelor de televiziune este deosebit de importantă pentru telespectatorii români, pe parcursul ultimilor ani utilizatorii devenind din ce în ce mai interesaţi de tehnologia de înaltă definiţie (HD). Aproape 60% dintre participanţii la studiu sunt dispuşi să plătească în plus pentru canale HD. Anul trecut, de exemplu, doar 39% dintre participanţii la studiu erau dispuşi să plătească 25 de lei în plus pentru 5 canale HD. Peste 72% dintre respondenţi consideră foarte importantă calitatea HD a imaginii când doresc să cumpere un nou televizor sau vor să-şi schimbe furnizorul de televiziune. Anul trecut, interesul pentru calitatea HD era de 61%.

În ceea ce priveşte tipul de conţinut HD consumat, 68% dintre români declară că preferă canalele documentare, 63% preferă divertismentul şi aproximativ 1 din 2 preferă sportul.

”De-a lungul ultimilor trei ani, am observat că, în timp ce românii sunt în continuare mari consumatori de TV, ei sunt tot mai atenţi la calitatea serviciului şi mai interesaţi de oferta HD a furnizorilor de televiziune. Creşterea preferinţei pentru canalele în format HD arată faptul că românul, care este un consumator entuziast, este mai conştient de calitatea HD şi este dispus să plătească pentru ea. Cu avantajul acoperirii de partea sa, satelitul este infrastructura ideală pentru livrarea conţinutului de înaltă calitate pe un teritoriu mare având o eficientă foarte bună a costurilor. Aproximativ 1 din 3 români sunt abonaţi la servicii de televiziune prin satelit, într-o ţară unde penetrarea televiziunii cu plată depăşeşte 97%. Calitatea foarte bună a imaginii şi sunetului fac din satelit prima alegere a pasionaţilor de sport, documentare şi filme” a adăugat şeful SES Astra.

“În cei peste trei ani de când efectuăm acest studiu, am observat o schimbare în tipul de conţinut preferat. În timp ce canalele de ştiri au pierdut puţin teren de la 81% in 2016 la 77% anul acesta, ele sunt în continuare pe locul unu în preferinţele românilor. Canalele de audienţă generală/divertisment au urcat, treptat, an de an, având o creştere de peste 65% în ultimii doi ani, fiind preferate de 3 din 4 români în 2017. Canalele de calatorii şi documentare au câştigat teren cu o creştere de peste 50% în acelaşi interval. Preferinţele pentru sport au avut de asemenea o creştere, 45% comparat cu 41% anul trecut”, conform datelor din studiul comandat de SES Astra.

Rezultatele studiului relevă faptul că românii consideră important, în afară de preţ, să aibă acces la canale TV pe mai multe ecrane – peste jumătate iau în considerare acest aspect când se abonează la un furnizor de televiziune. Un alt factor important în alegerea furnizorului este posibilitatea de control a televizorului cu o singură telecomandă – criteriu important pentru 3 din 4 respondenţi.

Studiul arată că doar 1 din 5 români îşi aleg operatorul de televiziune în funcţie de preţ. Acelaşi procent de populaţie alege serviciul de furnizare TV în funcţie de calitatea acestuia şi facilităţi cum ar fi canale exclusive sau oferte speciale.

Indexul Consumului de Televiziune în România este un studiu dezvoltat de Mercury Research România pentru ASTRA România în aprilie 2017, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 402 persoane. Marja maximă de eroare este de 5% şi un nivel de încredere de 95%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO