Piaţa de telecom din România, cu o valoare anuală a încasărilor din servicii de aproximativ 3,2 miliarde de euro, nu va trece nici în 2017 printr-o tranzacţie care să-i schimbe semnificativ structura, estimează Miroslav Majoros, şeful Telekom România.
„O mişcare semnificativă ar presupune o achiziţie sau o fuziune, iar eu nu văd venind aşa ceva în orizont“.
Patru mari grupuri - Orange, Telekom, Vodafone şi RCS & RDS, - căruia i se adaugă şi UPC, - aflat într-o creştere susţinută în ultimii ani - „absorb“ cea mai mare parte a banilor cheltuiţi de consumatori şi companii pe servicii de comunicaţii şi divertisment. În rândul jucătorilor cu venituri semnificative pe piaţă mai intră şi AKTA, companie de cablu concentrată pe mediul rural şi oraşele mici şi deţinută de un fond de investiţii.
Telekom s-a retras în ultimii ani inclusiv de pe piaţa achiziţiilor de jucători mai mici de pe cablu TV, lăsând spaţiu de desfăşurare RCS&RDS, AKTA şi chiar UPC. Grupul s-a concentrat mai degrabă pe trecerea de la brandurile Cosmote şi Romtelecom la Telekom în 2014 şi apoi pe integrare a operaţiunilor şi îmbunătăţire a rezultatelor, fără a pune astfel nici măcar la nivel de principiu problema unei achiziţii mai mari pe piaţa locală.