Business Hi-Tech

Ionuţ Munteanu, şeful companiei care a decis să reducă săptămâna de lucru la patru zile: Toată lumea are liber luni; am păstrat salariile chiar dacă am trecut la săptămâna de 4 zile. ”Psihologic vorbind, este mai bine să ai liber luni”

IonuŢ Munteanu, şeful agenţiei de marketing WebDigital

IonuŢ Munteanu, şeful agenţiei de marketing WebDigital

Autor: Adrian Seceleanu

19.09.2016, 00:06 30403

Toţi cei 15 angajaţi ai agenţiei de marketing online WebDigital vor avea liber şi în zilele de luni, dar vor primi în continuare acelaşi salariu - ca parte a unui proiect-pilot de reducere a săptămânii de lucru de la 5 la 4 zile derulat de companie din luna august până la finele acestui an.

„Nu e genul de proiect pe care să îl poţi face în orice industrie şi nu e genul de decizie pe care să o iei dacă nu ai instrumente de măsurare a activităţii, a eficienţei personalului“, spune Ionuţ Munteanu, şeful agenţiei de marketing WebDigital despre decizia care a atras atenţia instantaneu la nivel naţional asupra companiei care administrează bugete de publicitate de peste 2 mil. euro pe an pentru aproximativ 100 de clienţi în reţelele Facebook, Google sau LinkedIN.

Cum s-a făcut tehnic trecerea la noul program de lucru? „Colegii de la HR au avut nişte probleme, pentru că iniţial nu ştiau ce să treacă în REVISAL (n. red. - aplicaţia prin care Inspecţia Muncii menţine un registru de evidenţă al salariaţilor din economie). Până la urmă am găsit soluţia de a trece la un program parţial de lucru de 32 de ore“, a spus Munteanu. Salariile au fost păstrate la acelaşi nivel, chiar dacă numărul de ore lucrate a scăzut. „Au fost discuţii în legătură cu acest subiect, dar am decis să păstrăm salariile intacte. Practic, noi am mărit salariile.“

Munteanu se declară încrezător că noul program, care le oferă angajaţilor şansa de a avea un echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională, va genera şi rezultate mai bune pentru companie, deşi timpul de lucru oficial va fi mai scurt. „Vrem să eliminăm timpii morţi din activitate, să ne programăm mai bine – şi şedinţele, şi activitatea în general, vrem să nu ne trezim că trebuie să stăm 30 de ore la birou pentru că a apărut ceva peste noapte. Dar aceasta nu este o reţetă valabilă pentru toată lumea. Noi monitorizăm activitatea în companie, cât stă cineva să lucreze la o campanie, cu un client. Nu poţi face aşa ceva în firmă dacă nu ai niciun instru­ment de măsurare a performanţei.“

Tipul de activitate al companiei – gestionarea unor campanii de promovare pe internet – este unul care permite trecerea la un astfel de program de lucru, insistă Munteanu. „Este ceva în stilul industriei noastre - noi suntem consultanţi, analizăm date. Şi, după cum spuneam, e nevoie de o anumită calitate a oamenilor pentru a face acest pas.“

Ziua liberă suplimentară nu poate fi „luată“ oricând, ci este fixată pentru ziua de luni. De ce luni şi nu vineri? Munteanu susţine că a luat decizia bazându-se pe pregătirea sa de sociolog şi psiholog. „Psihologic vorbind, colegii mei au un avantaj mai mare altfel decât dacă ar fi plecat mai repede de la birou vineri sau dacă nu ar fi lucrat vineri. Ei vin la birou, îşi încep săptămâna de muncă de marţi. Este un avantaj care se face simţit.“

Compania are deja mai mulţi candidaţi pentru posturile libere de când a anunţat că a trecut la săptămâna de lucru de 4 zile, şi se aşteaptă ca tendinţa să continue. „Deja avem mai multe CV-uri şi ne aşteptăm să primim şi mai multe, dar avem deja criterii şi mai aspre de selecţie. Va fi de două ori mai greu pentru cineva să acceseze o poziţie.“

În ceea ce priveşte creşterea şanselor WebDigital de a câştiga clienţi după ce trecerea la programul de lucru de 4 zile a transformat-o într-un subiect de interes la nivel naţional, Munteanu se declară circumspect. „Nu ştiu cât ne va ajuta acest lucru în procesul de achiziţie de clienţi faptul că suntem consideraţi avangardişti, poate nebuni chiar. Sperăm ca clienţii să aibă mai multă încredere în noi, că suntem mai bine organizaţi.“

Deci nu e vorba de un „PR stunt“? Nu, asigură Munteanu. „Este un proiect-pilot, vom evalua rezultatele în ianuarie.“

Printre clienţii WebDigital se numără retailerul F64.ro, lanţul de farmacii Catena sau festivalul Untold. În total compania are în administrare bugete de peste 2 mil. euro pe an, iar cifra de afaceri estimată pentru acest an este de 300.000 de euro, faţă de 200.000 de euro anul trecut.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO