Business Hi-Tech

N-au strâns degeaba şurubul: veniturile OLX au urcat cu 73% în 2017, iar profitul de peste 4 ori

N-au strâns degeaba şurubul: veniturile OLX au urcat cu...

Autor: Adrian Seceleanu

19.06.2018, 00:04 2329

OLX.ro, cea mai mare platformă de anunţuri de pe piaţa locală, care şi-a înăsprit gradual în ultimii ani condiţiile în care utilizatorii pot publica mesaje comerciale - reducând numărul gratuităţilor şi introducând plata obligatorie pentru anumite tipuri de mesaje comerciale, a obţinut în 2017 un profit net de peste patru ori mai mare la venituri care au fost în creştere cu aproape 80%, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

Compania  a raportat un profit net de 19,2 mil. lei (4,2 mil. euro), cu 322% mai mult decât în 2016, când câştigul net a fost de 4,6 mil. lei (1 mil. euro) în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 72,6%, la 78,4 mil. lei (17,2 mil. euro). Marja profitului net a fost de 24,6% din cifra de afaceri, conform datelor de la Finanţe. Compania a înregistrat pentru prima oară profit în 2016 după ce doar în perioada 2013-2015 raportase pierderi nete de peste 70 mil. lei.

Site-ul OLX este unul dintre cele mai mai vizitate zece din România - conform estimărilor platformei Alexa, înregistrând un trafic mai mare decât al reţelei sociale Instagram sau al retailerului online eMAG.

Conform datelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) site-ul olx.ro atrage în fiecare zi între 700.000 şi 1 milion de vizitatori unici din România şi străinătate.

OLX.ro a continuat şi în 2018 strategia de creştere a gradului de monetizare al platformei introducând limite mult mai stricte pentru publicarea de anunţuri gratuite de vânzare pentru produsele din categoria electronice şi electrocasnice, a treia cea mai vizitată de pe site. Spre exemplu, compania a redus de la 100 la 3 numărul de anunţuri pentru comercializarea de telefoane şi tablete. Pentru toate produsele mai scumpe a apărut o limită de 3 sau 5 anunţuri pe lună, în timp pentru produsele mai ieftine limita a devenit de 20 de mesaje. După depăşirea acestor limite publicarea unui anunţ costă între 0,41 şi 0,83 euro (fără TVA), în timp ce preţul pentru un pachet de 500 de anunţuri variază între 51,5 euro şi 104,03 euro.

Categoria electronice şi electrocasnice este în top 3 cele mai accesate categorii din OLX, cu peste 3 milioane de vizitatori şi 470.000 anunţuri noi adăugate în fiecare lună, conform datelor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO