Business Hi-Tech

Netflix plănuieşte să crească preţurile abonamentelor pentru a continua investiţiile în conţinut

Netflix plănuieşte să crească preţurile...

Autor: Madalina Cerban

22.04.2014, 17:21 367

Netflix a anunţat luni, într-o scrisoare transmisă acţionarilor săi, că plănuieşte să crească preţurile abonamentelor sale cu "unul sau doi dolari, în funcţie de ţară, până la sfârşitul acestui trimestru, pentru noii abonaţi ai platformei".

Preţurile abonamentelor vor creşte în fiecare din cele 41 de ţări în care platforma operează în prezent, a declarat Reed Hastings, Chief Executive Officer (CEO) al Netflix.

El a precizat că noile tarife vor fi aplicate doar pentru clienţii noi ai Netflix, în timp ce actualii abonaţi ai platformei vor beneficia de aceleaşi preţuri ca şi până în prezent, pentru încă unu - doi ani.

Reed Hastings a spus că Netflix şi-a îmbunătăţit oferta de show-uri TV şi filme oferite abonaţilor săi, făcând totodată referire la seriale originale difuzate pe această platformă, precum "House of Cards". În acest sens, în luna februarie, Netflix a comandat cel de-al treilea sezon al serialului "House of cards", cu Kevin Spacey şi Robin Wright în rolurile principale, companiei de producţie Media Rights Capital.

Potrivit lui Reed Hastings, creşterea preţurilor abonamentelor va permite Netflix să cumpere drepturile de difuzare pentru mai mult conţinut şi să îl furnizeze utilizatorilor platformei la cea mai înaltă calitate.

Netflix se afllă în prezent într-un proces de expansiune la nivel internaţional, fiind aşteptată lansarea platformei în acest an şi în Franţa şi Germania, informează, la rândul său, AFP.

Conform sursei citate, acest serviciu a fost taxat după lansarea sa în 2010 la 7,99 dolari, în SUA.

În ultimii ani, Netflix a investit în propriul conţinut difuzat, respectiv în seriale precum "House of Cards"şi "Orange is the New Black", pentru a-şi păstra numărul de abonaţi şi pentru a atrage noi utilizatori.

De asemenea, Netflix se luptă pe această piaţă a distribuţiei de conţinut online cu competitori puternici, precum platformele Amazon.com Inc şi Hulu.

Potrivit AFP, creşterea abonamentelor va avea un impact "modest" asupra cifrei de afaceri a Netflix, însă va permite platformei să continue investiţiile în conţinut.

Netflix a atras aproape 4 milioane de noi abonaţi în primul trimestru al anului, ajungând la un total de 48,35 milioane de abonaţi la sfârşitul lunii martie. Dintre aceştia, 35,67 milioane de abonaţi sunt din SUA.

De asemenea, în ultimul an, cifra de afaceri a Netflix a crescut cu 24%, până la 1,27 miliarde de dolari, în timp ce profitul net a crescut la 53 de milioane de dolari.

"House of Cards" a intrat în istoria televiziunii americane anul trecut, după ce a câştigat trei premii Primetime Emmy, inclusiv unul pentru David Fincher la categoria "cel mai bun regizor pentru un serial-dramă".

De asemenea, Netflix a devenit prima companie exclusiv online care a câştigat aceste premii prestigioase. Actorii Kevin Spacey şi Robin Wright au fost şi ei nominalizaţi la Primetime Emmy pentru rolurile din acest serial.

Pătrunderea platformei Netflix în domeniul conţinuturilor originale şi popularitatea de care se bucură serialele sale, precum "House of Cards" şi "Orange is the New Black", au remodelat industria televiziunii şi felul în care consumatorii privesc producţii de divertisment.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO