Business Hi-Tech

Nokia a devenit din "BMW-ul telefoanelor" un "banal Ford". Producatorul finlandez este nevoit sa adopte politica "ieftin si bun", dupa ce nu a scos un concurent pentru iPhone

Nokia a devenit din “BMW-ul telefoanelor” un “banal Ford”. Producatorul finalndez este nevoit sa adopte politica "ieftin si bun", dupa ce nu a gasit un concurent pentru iPhone
23.04.2010, 15:15 144

Daca in urma cu zece ani Nokia era brandul numarul unu intelefoane mobile, acum producatorul finlandez se vede nevoit sa-sipastreze clientii cu preturi reduse, in conditiile in care apierdut cursa pentru inovatie si fiabilitate in fata unorconcurenti ca Apple, scrie Bloomberg.

"In mod cert as opta pentru un iPhone, chiar daca e mai scump.Am nevoie de un telefon rapid, care sa nu cedeze si care sa fieflexibil", spune un student la un magazin de telefone mobile inLondra.

Acum un deceniu, brandul Nokia era sinonim cu fiabilitate si seafla de obicei in capul listei oricarui cumparator care cauta untelefon mobil. Acum, compania a taiat pana la 18% din pretultelefoanelor inteligente (smartphone) in numai 9 luni, inconditiile in care majoritatea clientilor au inceput sa migrezespre concurenta venita din partea Apple sau BlackBerry.

"Din pacate nu ma gandesc la BMW sau Mercedes cand asociez Nokiacu o marca de masini. As spune mai degraba ca e un fel de Ford: deincredere, ieftin si face banii", spune Varolina MIlanesi, unanalist britanic al pietei de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO