Business Hi-Tech

Noua versiune a softului Android va purta numele ciocolatei KitKat

Noua versiune a softului Android va purta numele...

Autor: Anca Dumitrescu

04.09.2013, 19:42 1468

Noua versiune a sistemului de operare Android al Google va purta numele ciocolatei KitKat, decizie care în opinia analiştilor este o lovitură de imagine dată de compania Nestle, relatează CNBC.

Informaţia a venit ca o surpriză, Google anunţând iniţial că noul sistem de operare va fi numit Key Lime Pie.

Acordul de marketing dintre cele două companii nu implică vreun schimb de bani.

"Google este un brand global uriaş, milioane de oameni îl folosesc în fiecare zi. Faputul că numesc noul sistem de operare KitKat va face brandul de ciocolată extrem de vizibil", a declarat Stephen Cheliotis, director general al Centrului pentru Analiza Brandurilor.

Cheliotis a arătat că "în ceea ce priveşte KitKat, este o lovitură pentru că Nestle nu plăteşte nimic şi primeşte în schimb o expunere uriaşă pentru nimic, ceea ce este o raritate în zilele noastre".

Din acest motiv, cel mai mare beneficiar al acordului va fi KitKat.

Google a dat întotdeauna nume atrăgătoare sistemelor de operare Android, cum sunt Cupcake, Donut, Eclair, Froyo (prescurtare pentru iaurt îngheţat), Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich şi Jelly Bean.

Android KitKat este o încercare de a continua seria de nume în ordine alfabetică.

"Nu ne-am putut imagina un nume mai bun pentru Android K decât gustoasa ciocolată care a fost preferata echipei noastre încă din primele zile ale Android", a declarat Marc Vanlerberghe, director de marketing pentru sistemul de operare.

Toată lumea "se scarpină în cap" în privinţa scopului acordului, dar trucul ar putea face mai mulţi oameni să actualizeze sistemul Android, crede Ian Maude, analist la Enders Analysis.

El a spus că una dintre provocările pentru Android este să determine oamenii să îşi actualizeze versiunea sistemului de operare şi unul din mijloace este să faci valuri în legătură cu existenţa noului soft.

Maude a arătat că pentru KitKat este un mijloc de asociere a unui brand uşor învechit cu tehnologia de vârf, pentru a atrage o nouă generaţie de cumpărători.

În cadrul campaniei de promovare vor fi livrate peste 50 de milioane de ciocolate KitKat cu brandul Android, pe 19 pieţe, între care Statele Unite, India şi Brazilia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO