ZF 24

Noul CEO al Vodafone vorbeşte pentru prima dată despre planurile sale: „Vrem să aducem toţi românii pe internet. 55% din telefoanele pe care le vindem sunt smartphone-uri“

CV: Ravinder Takkar, 45 de ani, licenţiat în informatică al Universităţii Loyola Marymount din Los Angeles, şi-a început cariera în industria de comunicaţii în urmă cu 20 de ani, iar de atunci a ocupat diferite poziţii de management în diferite colţuri ale lumii, atât în Europa, cât şi în SUA sau India. Fozo: Mihai Dăscălescu

CV: Ravinder Takkar, 45 de ani, licenţiat în informatică al Universităţii Loyola Marymount din Los Angeles, şi-a început cariera în industria de comunicaţii în urmă cu 20 de ani, iar de atunci a ocupat diferite poziţii de management în diferite colţuri ale lumii, atât în Europa, cât şi în SUA sau India. Fozo: Mihai Dăscălescu

Autor: Adrian Seceleanu

24.06.2014, 00:09 9273

Indianul Ravinder Takkar spune că şi-a fixat priorităţile: datele mobile, clienţii de business şi plăţile pe mobil prin M-Pesa.

Piaţa de servicii de internet mobil din România are un potenţial „fenomenal“ de dezvoltare şi ar putea înregistra o dublare a numărului de utilizatori în doar doi ani de zile, generând astfel un spaţiu de creştere pentru operatorii de telefonie mobilă, din care Vodafone se va lupta să obţină o cotă cât mai mare, în ciuda competiţiei dure cu rivalii de la Orange şi Cos­mote, a declarat indianul Ravinder Takkar, 45 de ani, noul CEO al companiei Voda­fone România.

El a preluat în luna mai conducerea uneia dintre cele mai mari zece companii din România, cu afaceri de 750 mil. euro pe an şi un profit net de 100 mil. euro.

„Opor­tunităţile pe care le avem în continuare pe această piaţă sunt fenomenale. România este o ţară în care rata de penetrare a serviciilor de internet nu este încă foarte ridicată în comparaţie cu alte ţări europene sau chiar din lume. Cred că este o oportunitate foarte mare aici. Prima noas­tră prioritate este să aducem toţi românii pe internet.“

Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, nu oferă date exacte despre numărul de clienţi care utilizează servicii de date, însă, spune Takkar, evoluţia este una puternic ascendentă.

„Rata de penetrare a smartphone-urilor la Vodafone s-a dublat deja în raport cu anul precedent. Deja 55% din telefoanele pe care le vindem sunt smartphone-uri. Nu văd niciun motiv pentru care piaţa să nu se dubleze în următorii doi ani.“

Nici Orange sau Cosmote nu publică date despre evoluţia numărului de utilizatori pentru serviciile de net mobil, însă datele furnizate de cei trei operatori indică, la unison, o explozie a utilizării datelor şi a achiziţiei de smartphone-uri din toamna anului trecut. Creşterea e doar la început, pariază Takkar. „Oportunitatea pe segmentul de internet mobil din România este atât de semnificativă încât aceasta este zona pe care ne vom concentra în mod predominant atenţia.“

La nivelul întregii pieţe de telefonie mobilă - în total 23 de milioane de cartele - care le aduc operatorilor venituri de peste 3 mld. euro pe an, datele mobile erau utilizate în decembrie 2013 de pe doar 12 milioane de sim-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO