Business Hi-Tech

Noul război din telecom va fi al pachetelor fix-mobil, care poate aduce fuziuni sau achiziţii

Noul război din telecom va fi al pachetelor fix-mobil,...

Autor: Ioana Nita, Adrian Seceleanu

29.10.2014, 00:07 1106
Vânzarea de pachete de servicii integrate fix-mobil este noul război care se va duce în următorii ani în telecom, iar cursa operatorilor spre acest obiectiv ar putea duce la fuziuni, achi­ziţii sau parteneriate între marii jucători de pe piaţa locală, au declarat la conferinţa ZF Digital ’14 şefii celor mai puternice companii din industrie.

Clienţii cer aceste pachete complete, a spus Nikolai Beckers, CEO al grupului Telekom România, care oferă asemenea pachete după trecerea la brandul „T“ în septembrie. „Cre­dem în primul rând în convergenţă. În Ro­mânia suntem la începutul acestui joc, iar reacţiile de la clienţi sunt foarte bune. Ce vrea clientul, la finalul zilei, este accesul la servicii, oriunde s-ar afla, la cea mai bună viteză“.

„Vom intra mai adânc în segmentul de servicii TV, pentru că e o parte importantă a pieţei telecom din România. Consumul de TV din România e dublu faţă de media din UE. Piaţa e mare, e o treime din piaţa de mobil, deci e interesantă“, a declarat Jean François Falla­cher, CEO al Orange România, cel mai mare furnizor de servicii mobile, care deţine de anul trecut şi o platformă de televiziune prin satelit. Problema în Ro­mânia este că marii operatori de reţele fixe nu sunt obligaţi să ofere acces la infrastructura proprie astfel încât jucătorii care au doar reţele mobile să ofere pachete integrate, a spus Fallacher: „Este un dezechilibru care trebuie rezolvat“.

„Noi, operatorii mobili, oferim acces celorlalţi operatori de telecomunicaţii, dar noi, la rândul nostru, nu avem acces, în aceleaşi condiţii, la reţelele fixe. Vrem ca accesul la reţelele fixe să fie reglementat la fel cum este reglementat accesul la reţelele mobile. Nu cerem anumite preţuri, cerem doar aceleaşi condiţii de acces“, a declarat şi Ravin­der Takkar, CEO al Vodafone România, al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, care în prezent evaluează intrarea pe piaţa de servicii TV şi are în plan să lanseze şi servicii fixe.

„Consolidarea şi integrarea între fix şi mobil e la început în România“, a spus Robert Redeleanu - CMO al UPC Ro­mâ­nia. În condiţiile în care mobilitatea devine importantă pentru clienţi, compania de cablu a lansat ieri o reţea de sute de mii de puncte de acces la internet prin tehnologia Wi-Fi în România, care sunt accesibile clienţilor operatorului. Schimbările prin care urmează să treacă piaţa locală de comunicaţii, cu o valoare de circa 3,5 mld. euro, sunt monitorizate de Consiliul Concurenţei, a declarat  Bogdan Chiriţoiu, preşedintele instituţiei. „(...) M-aş uita în special la modul în care influenţează o piaţă altă piaţă, la integrarea între cablu, telefonie etc. Acest lucru este provocator acum, să nu avem o industrie care să afecteze alte pieţe. Este un pericol să aibă cineva o poziţie foarte puternică pe o piaţă şi aceasta să influenţeze modul în care funcţionează alte pieţe.“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO