Business Hi-Tech

Numărul de abonamente al UPC România a crescut cu 4,2%, la 1,67 milioane în septembrie

Numărul de abonamente al UPC România a crescut cu 4,2%, la 1,67 milioane în septembrie

Severina Pascu, CEO al UPC România

Autor: Marius Oncu

06.11.2012, 00:06 462

Numărul de abonamente al UPC România a crescut cu 4,2% faţă de decembrie şi a ajuns în septembrie la 1,676 milioane, iar în intervalul iulie-septembrie avansul a fost de 1,2%, susţinut de evoluţiile pozitive ale serviciilor de cablu digital, internet şi telefonie.

"Suntem mulţumiţi de rezultatele din acest trimestru, care au contribuit la performanţa bună din 2012. Lansarea recentă a noului portofoliu de produse răspunde cerinţelor actuale ale clienţilor în materie de tehnologie şi introduce premiere la nivel de produse, dar şi opţiuni de customizare. UPC face un pas înainte şi lansează în premieră serviciul de Internet Fiber Power cu viteza de download de până la 150 Mbps şi aduce calitatea HD pe toate televizoarele din casă", a comentat rezultatele Severina Pascu, CEO al UPC România. Compania avea 1,608 milioane de abonamente la sfârşitul anului trecut şi 1,655 milioane de clienţi în iunie. UPC Holding face parte din grupul american Liberty Global. Compania a înregistrat în primele nouă luni ale anului venituri de 97,1 milioane de dolari, faţă de 109,1 milioane de dolari în perioada corespunzătoare din 2011, potrivit raportului financiar prezentat luni Liberty Global.

În trimestrul al treilea veniturile UPC România s-au cifrat la 31,1 mil. dolari, faţă de 36 mil. dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cursul mediu de schimb al dolarului a fost de 3,61 lei în trimestrul al treilea al acestui an, faţă de 3,01 lei în acelaşi interval din 2011.

În timp ce pe cablu digital, internet şi telefonie UPC a câştigat clienţi în România, operaţiunile de cablu analog şi-au continuat declinul, se arată în raportul financiar al grupului Liberty Global, care controlează compania.

UPC România a pierdut 18.600 de abonamente pe cablu analog în trimestrul al treilea, faţă de iunie, şi a ajuns la 446.400. La sfârşitul anului trecut, avea 508.200 abonamenete pe acest segment.

Pe cablu digital, UPC a avansat cu 14.200 de abonamente în ultimele trei luni, la 404.200, în timp ce la sfârşitul anului numărul acestora se situa la 351.700.

Pe partea de televiziune prin satelit (DTH), UPC a câştigat 9.100 de clienţi în intervalul iulie-septembrie şi a ajuns la 296.100, mai mult faţă de 282.800 în decembrie.

Numărul de abonamente ale UPC în România a crescut în trimestrul al treilea, faţă de iunie, atât la operaţiunile de internet, cu 10.300, cât şi la cele de telefonie, cu 5.600. UPC a ajuns astfel la 316.700 abonamente pentru serviciile de internet şi la 212.200 pentru telefonie, în timp ce la sfârşitul anului trecut compania avea 281.300, respectiv 184.100 abonamente pe aceste două segmente.

Serviciile de internet sunt segmentul de piaţă cu cel mai mare potenţial de creştere, iar compania continuă să investească în reţeaua de date, se arată într-un comunicat al UPC România. UPC asigură servicii Fiber Power 60 şi 120Mbps către 94.000 de clienţi, reprezentând 30% din totalul abonamentelor de internet. De asemenea, peste 52.800 de clienţi sunt abonaţi şi la servicii de internet wireless.

La nivel de grup, veniturile consolidate au avansat cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 2,5 miliarde de dolari, în timp ce la nouă luni avansul a fost de 7%, la 7,6 miliarde de dolari. Rezultatele au fost influenţate de achiziţii, dar şi de avansul numărul de abonamente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO