Numerele de telefon vor fi mutate în altă reţea în trei zile în loc de şapte. Operatorii protestează

12 aug 2011 Autor: Adrian Seceleanu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) discută cu operatorii de telefonie fixă şi mobilă reducerea de la 7 la 3 zile a perioadei maxime în care un numărul de telefon fix sau mobil al unui client trebuie să fie transferat de la un furnizor la altul, potrivit documentelor publicate de instituţie pe pagina web.

În timp ce arbitrul telecom consideră aceste schimbări ca esenţiale pentru creşterea competiţiei de pe piaţă, operatorii telecom au primit cu mari rezerve iniţiativa, susţinând că aceasta este "drastică" şi va duce la "distorsionarea" pieţei. În prezent termenul maxim pentru transferul unui număr de telefon de la un furnizor la altul este de 7 zile, dar poate ajunge în anumite condiţii şi la 10.

Reducerea de peste trei ori a termenului în care operatorii trebuie să-şi transfere între ei numărul de telefon al unui client a nemulţumit companiile telecom, potrivit datelor din minuta şedinţei Consiliului Consultativ organizat de ANCOM în luna iulie, publicată pe site-ul instituţiei. "Reprezentantul Romtelecom mai face o observaţie cu privire la termenul de portare argumentând că o reducere atât de drastică a termenului va crea probleme şi va distorsiona procesul de portabilitate. Acesta propune o reducere a termenului în două etape şi sugerează ca într-o primă fază portarea să se realizeze în 7 zile, urmând ca după o perioadă de câteva luni să se reducă la termenul propus de ANCOM de 3 zile." Minuta publicată de ANCOM nu menţionează alte opinii ale altor operatori în legătură cu acest subiect, însă este de aşteptat ca şi alţi operatori să respingă reducerea termenului de portare.

Pe de altă parte, reprezentanţii ANCOM au susţinut în discuţia cu operatorii că termenul de portare stabilit iniţial de instituţie a fost "prea mare", iar operatorii care se plâng că termenul de trei zile e prea scurt ar trebui să aibă în vedere că noile reglementări ale UE, pe care România deja a întârziat să le implementeze, impun un termen de o singură zi. "Reprezentantul ANCOM menţionează că Autoritatea a stabilit de la început un termen prea mare pentru procesul de portare, având în vedere lipsa de experienţă în acest domeniu, şi subliniază că ANCOM consideră termenul de trei zile ca fiind rezonabil. Acesta aduce de asemenea drept argument o statistică pentru anul 2009 realizată pentru ţările din Europa, în care numai 3 ţări au ca termen de portare 10 zile şi una 12, restul statelor având ca termen 5, 4 sau 3 zile. Preşedintele ANCOM adaugă de asemenea că odată cu intrarea în vigoare a noii legi a comunicaţiilor, portabilitatea se va realiza într-o singură zi şi subliniază că termenul de 3 zile este într-adevăr un termen rezonabil", potrivit documentului menţionat.

Întrebat de ZF care este stadiul acestor discuţii, Cătălin Marinescu - preşedintele ANCOM - a precizat că "data de la care va intra în vigoare termenul de 3 zile va fi stabilită prin decizie a ANCOM după consultarea cu operatorii". El a adăugat că "în cadrul consultării cu operatorii, ANCOM va reanaliza aspectele menţionate pentru a stabili care sunt activităţile al căror termen poate fi redus şi cât de mult poate fi redus acel termen. În plus, reducerea termenului trebuie să se realizeze simultan în toate reţelele şi necesită modificări corelate în sistemele furnizorilor".

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.08.2011

 
Cuvinte cheie:
numere de telefon
, portarea telefoanelor
, portarea numarului
, operatorii de telefonie

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide