Liudmila Climoc, CEO al Orange România: „Piaţa de telecom din România va ajunge din nou la 3,4 miliarde de euro în acest an, în special pe fondul avansului înregistrat de segmentul de date”
Orange a extins la peste 90 de oraşe aria în care oferă şi servicii fixe pe baza acordului cu grupul Telekom, acoperind aproximativ o jumătate din zonele urbane din România. Compania estimează că piaţa de servicii convergente are un potenţial semnificativ de creştere.
Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, a extins, după câteva luni de teste, de la 3 la peste 90 de oraşe din România aria în care oferă pachete de servicii fix-mobil, compania intrând practic din acest moment cu întreaga forţă în lupta pentru a-şi convinge propriii clienţi dar şi pe cei ai rivalilor să cumpere de la companie şi servicii fixe la pachet cu cele mobile. Serviciile fixe - respectiv internet fix, telefonie fixă şi TV prin cablu - sunt livrate prin intermediul unui contract care oferă acces companiei Orange la reţeaua de fibră optică a rivalilor de la Telekom România.
„Convergenţa este în centrul strategiei noastre. Lansăm acum servicii la care am lucrat în ultimul an de zile”, a spus Liudmila Climoc, CEO al Orange România, în cadrul unei conferinţe de presă. Contextul de piaţă este unul favorabil dezvoltării pieţei de servicii fix-mobil, iar Orange estimează că poate creşte semnificativ în acest spaţiu, a adăugat ea.
Din cele 7,5 milioane de gospodării din România, peste 94% au abonamente la servicii TV, aproape 52% au abonament la net fix, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe este de sub 50% din populaţie. Telefonia mobilă este cel mai utilizat serviciu, cu o rată de penetrare de 116% la nivel de populaţie, conform datelor publice rezumate de reprezentanţii Orange.