Business Hi-Tech

Orange: Pe piata sunt 50.000 de clienti de Blackberry

15.02.2009, 18:32 74

Orange, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie mobila, si-a dublat anul trecut baza de utilizatori de smartphone-uri si abonamente speciale Blackberry, iar estimarile pentru anul curent indica in continuare o crestere, in ciuda "atmosferei sumbre" din economie.

"In Romania exista cateva zeci de mii de clienti ai solutiilor Blackberry. In 2008, baza de clienti Blackberry de la Orange a crescut cu 100%, de la an la an, vanzarile fiind impulsionate de terminalele noi lansate pe piata de companie", a declarat pentru ZF Razvan Sturza, m2m proprosition manager in cadrul Orange Romania.
"Am avut si niste oferte agresive pe piata companiilor, iar noile terminale Blackberry au atras atentia". El a precizat ca numarul total de utilizatori Blackberry din Romania este mai mic de 50.000 de clienti, iar cea mai importanta piata pentru aceste servicii este in Bucuresti.
In urma cu un an, surse apropiate Orange si Vodafone - singurele companii care vand solutiile Blackberry in Romania, estimau pentru ZF numarul total de clienti la aproximativ 20.000. Terminalele Blackberry, produse de compania canadiana Research in Motion, sunt populare in special in mediul de business si sunt utilizate mai ales pentru accesul facil la mesajele e-mail.
Pe langa costurile de achizitie a terminalului si contractarea unui abonament de voce, utilizatorii trebuie sa incheie si un abonament special, de date, pentru a putea primi si trimite e-mailuri de pe mobil. La Orange, cel mai ieftin abonament Blackberry are un pret de 5 euro pe luna, fara TVA.
Sturza, care lucreaza pentru Orange din anul 2001, la un an dupa ce a absolvit Universitatea de Vest din Timisoara, spune ca se asteapta ca vanzarile de terminale Blackberry sa creasca si in acest an.
"Chiar daca in economie este o atmosfera sumbra ne asteptam la o crestere, pentru ca solutiile Blackberry sunt eficiente din punctul de vedere al costurilor. In cel mai rau caz este posibil doar sa nu inregistram cresterea previzionata. Insa va exista o crestere", a spus Sturza. El a spus ca in urma cu putin timp Orange a semnat un contract cu o firma de transport.
"Am incheiat un contract pentru 400 de abonamente Blackberry pentru o companie de transport. Este un numar mare de clienti, este contract foarte bun chiar si dupa criteriile Researh in Motion. Clientul este o firma de transport, care a ales Blackberry pentru a tine legatura cu soferii, inclusiv cand ei sunt plecati din tara, prin intermediul e-mail-urilor".
Sturza spune ca in acest an Orange se va concentra si pe segmentul rezidential, pentru a-si atinge obiectivele de vanzari.
"Pana acum noi nu am prea abordat segmentul rezidential, insa pana la finele celui de-al doilea trimestru vom lansa o asemenea oferta. Vom lansa si noi canale de vanzare pentru Blackberry. Spre exemplu partenerii Orange nu prea vand solutii Blackberry, dar pe masura ce ei se vor specializa, vor intra si pe acest segment. De asemenea, terminalele si abonamentele Blackberry nu sunt acum disponibile prin magazinul online al Orange, insa vom schimba si acest lucru", a spus oficialul Orange.
Orange a lansat saptamana trecuta pe piata modelul Blackberry Curve 8900, cel mai subtire terminal din portofoliul RIM. Pretul telefonului porneste de la 229 euro, inclusiv TVA.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO