Business Hi-Tech

Orange trece la atac in masa: imparte gratis cartele prepay, dar cu credit zero

Orange trece la atac in masa: imparte gratis cartele prepay, dar cu credit zero

Orange duce razboiul pe clienti de pe piata locala la un nou nivel, oferind gratuit cartele sim prepay. Totusi, cartelele "gratuite" au credit zero, astfel ca nu pot fi utilizate decat dupa ce clientii cheltuie la Orange cel putin 1 euro

03.04.2009, 00:00 1858

Orange, numarul unu de pe piata locala de telefonie mobila, a lansat o oferta neasteptat de agresiva pe segmentul cartelelor preplatite, prin care orice utilizator, fie el client al Orange sau nu, poate primi acasa gratuit o cartela sim cu numar, care, de asemenea, nu costa nimic.

Practic, oricine intra pe pagina web a Orange poate comanda si primi acasa gratuit o cartela sim prepay Orange, singurele limitari fiind: o singura cartela sim pentru fiecare adresa e-mail pe care este inregistrata comanda si cel mult doua cartele sim livrate pentru fiecare adresa postala.
Oferta dura a Orange - sau "inedita", dupa cum o descrie operatorul - este prima de acest fel de pe piata locala, unde pana acum operatorii s-au intrecut in numarul de minute sau SMS-uri oferit utilizatorilor. Ca rezultat al competitiei dintre Orange, Vodafone si Cosmote, in care a intrat recent si Zapp, la finele anului trecut clientii prepay primeau de doua ori mai multe minute si sms-uri decat in primavara lui 2008, pentru aceeasi suma de bani.
Singurul operator care a oferit gratuit, pana acum, cartele SIM utilizatorilor a fost RCS&RDS, insa numai pentru operatiunile sale din Spania.
Andreea Belenes, Online Division Manager la Orange Romania, spune ca livrarea gratuita a cartelelor a mai fost testata in grupul Orange. "In Europa sunt mai multi operatori care au lansat oferte cu SIM-uri prepay gratuite. Orange Romania vine cu aceasta inovatie in premiera pe piata locala si beneficiaza de experienta altor filiale Orange, precum cele din Marea Britanie, Belgia si Polonia."
Pe piata prepay, unde veniturile medii lunare pe utilizator sunt de aproximativ trei euro, volumele de vanzari reprezinta un obiectiv-cheie in conditiile in care doar astfel operatiunile de acest tip aduc profit.
Oficialii Orange afirma ca se asteapta sa faca volume cu aceasta oferta, dupa reactia inregistrata in primele ore de la lansarea promotiei.
"Obiectivul principal al lansarii noului concept pe piata locala este cresterea vanzarilor de produse Orange PrePay prin mediul online. Credem ca vom atrage un numar foarte mare de noi clienti prin oferta Orange PrePay, deoarece am incercat sa facem procesul de comanda online cat mai simplu. Astfel, in numai 3 ore de la transmiterea comunicatului de presa au fost comandate online 300 de cartele Orange PrePay, fara sa fi inceput campania de comunicare propriu-zisa", a mentionat pentru ZF Andreea Belenes, care a spus ca toate livrarile de cartele vor fi realizate prin compania nationala Posta Romana.
Orange ataca astfel, intr-un fel, segmentul de piata pe care Cosmote a crescut puternic in ultimii ani. Astfel, 4,8 milioane din cei sase milioane de clienti ai Cosmote utilizeaza servicii prepay.
Intrebat daca Orange va obtine profit, in conditiile in care isi asuma costul de livrare si inclusiv cele legate de productia cartelelor, reprezentantul Orange afirma ca acest lucru se va intampla rapid. "Ne asteptam ca noua oferta Orange PrePay sa devina profitabila in scurt timp, avand in vedere ca oferta de reincarcare este (...) atractiva, iar clientii vor fi incurajati sa reincarce contul prepay pentru a beneficia de avantajele unice ale acesteia", a spus Andreea Belenes.
Intr-adevar, Orange ofera si livreaza gratuit cartela sim cu numar, insa aceasta nu are un credit initial inclus, astfel incat utilizatorii trebuie sa plateasca minim un euro pentru a o putea folosi si pentru apeluri catre alte retele. Cartela poate fi insa activata imediat ce este primita, chiar si fara credit, si poate fi utilizata pentru 10 minute de apel si 10 sms-uri in reteaua Orange. Practic, prin aceasta oferta, operatorul le creeaza potentialilor utilizatori conditiile necesare pentru a intra in randul clientilor Orange.
De asemenea, pentru aceasta cartela Orange are o politica mai stricta in ceea ce priveste perioada de valabilitate a creditului si a celei in care clientii pot fi sunati. Astfel, perioada de valabilitate a creditului, de la incarcare, este de 60 de zile, iar daca utilizatorul nu reincarca dupa expirarea perioadei de gratie (1 zi), cartela este dezactivata. Pe piata, operatorii ofera in general 10 luni perioada de gratie si o perioada mai lunga de valabilitate a creditului. Prin aceste masuri, Orange se asigura, practic, ca nu-si submineaza vanzarea de cartele "obisnuite" prepay.
La activarea cartelei "gratuite", clientii Orange primesc un bonus, daca trimit un sms la un numar Orange. De asemenea, clientii Orange primesc si o reducere de 50% la tariful pentru orice optiune de accesare a internetului de pe telefonul mobil.
 
 Vodafone: SMS-uri gratuite pentru clientii sub 26 de ani
 
Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a lansat o oferta pentru serviciul YouthSMS, care permite utilizatorilor Vodafone Campus si ai ofertei Vodafone pentru Tineri sa trimita, direct de pe computer, pana la 10 SMS-uri gratuit in retea. Pentru mesajele transmise in alte retele nationale, tariful este de 2 eurocenti pe mesaj (fara TVA). Inaintea lansarii acestei oferte, SMS-urile trimise in retea erau taxate cu 1 eurocent, in timp ce mesajele catre retele nationale erau taxate cu 3 eurocenti. Pentru a putea trimite SMS-uri de pe PC, clientii Vodafone Campus si ai ofertei Vodafone pentru Tineri trebuie sa se inregistreze pe site-ul youthSMS.ro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO