Business Hi-Tech

OTE şi Deutsche Telekom pun în mâinile unui român de 33 de ani una dintre cele mai importante funcţii din Romtelecom

OTE şi Deutsche Telekom pun în mâinile unui român de 33 de ani una dintre cele mai importante funcţii din Romtelecom

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

18.11.2010, 23:52 405

Ovidiu Ghiman, directorul executiv pentru strategie şidezvoltare al Romtelecom va prelua în februarie 2011 şi atribuţiilede director comercial pe segmentul rezidenţial al companiei,deţinute din anul 2007 de germanul Joerg Zeddies.

Unul dintre managerii care au venit în România odată cu noul CEOYorgos Ioannidis, Zeddies a avut o prezenţă discretă pe plan local,însă a jucat un rol cheie în multe dintre iniţiativele lansate deRomtelecom şi care i-au permis companiei să reziste pe o piaţă cu ocompetiţie pe viaţă şi pe moarte cu rivali ca RCS&RDS şi UPC.El este unul dintre managerii care au avut ideea reveniriiRomtelecom pe piaţa de cablu, printr-o nouă companie - NextGen,care să funcţioneze separat şi care să poată reacţiona rapid lamişcările făcute de rivali redutabili ca RCS&RDS. LansareaNextGen a dat până acum rezultate, fiind un rezervor de creştere albazei de clienţi pentru Romtelecom în condiţiile în care recesiuneaa determinat mulţi utilizatori să se orienteze către cele mai micitarife de pe piaţă. NextGen are tarife mai mici decât Romtelecom,adaptate la condiţiile de pe fiecare piaţă în parte.

Decizia grupurilor OTE şi Deutsche Telekom de a nu aduce unmanager din Grecia sau Germania pentru a-l înlocui pe Joerg Zeddiesarată, pe de o parte încrederea pe care o au cele două grupuri înalegerea făcută de CEO-ul Yorgos Ioannidis dar şi în capacitatealui Ghiman de a cumula funcţiile de director de comercial, dedezvoltare şi strategie.

Decizia OTE şi Deutsche Telekom adaugă pe umerii lui Ghiman -deja responsabil de strategia de dezvoltare a fostului monopol dintelefonia fixă, o sarcină uriaşă, într-o perioadă care va fi cheiepentru Romtelecom. Cumularea celor trei poziţii îl va duce peGhiman la cea mai înaltă poziţie de top management deţinută încariera începută în 1998, ca director de filială alRCS&RDS.

În martie 2009, când şoca piaţa prin anunţul că pleacă de laRCS&RDS la Romtelecom, Ghiman era director comercial alcompaniei conduse de Zoltan Teszari. Spre deosebire de RCS&RDS,o companie în care deciziile proprietarului pot fi puse în practicărapid, sărind etape obligatorii în lumea corporaţiilor listate labursă, Ghiman acţionează acum într-un mediu mult mai complex, cureguli, proceduri, rapoarte şi raportări.

Întrebat la începutul acestui an dacă mutarea la Romtelecom afost un un şoc, Ghiman admitea că există diferenţe, dar susţinea căa reuşit să le depăşească.

"Cu siguranţă structura companiei este diferită de modelul cucare eram eu obişnuit şi a fost un an în care partea de adaptare nua fost la modul, OK, Ovidiu acum ai şase luni să te adaptezi şi maivorbim după aceea. Am fost aruncat în apă pur şi simplu", spunea elîntr-un interviu pentru ZF.

Adaptarea a fost simplificată de faptul că a preluat controluldezvoltării companiei de cablu a Romtelecom. "Coordonarea NextGenm-a ajutat foarte mult, la fel cum a contat şi faptul că la scurttimp după ce am venit la Romtelecom s-a simţit nevoia redefiniriistrategiei pe următorii trei-patru ani, un proces de care am fostdirect responsabil".

Din noua funcţie, pe care o va prelua anul viitor, în februarie,Ghiman devine responsabil de una dintre cele mai importante sursede venituri ale companiei, de câteva sute de milioane de euro pean. Dincolo de venituri, Ghiman va prelua noile responsabilităţiîntr-o perioadă cheie, în care compania va trebui să lupte cuRCS&RDS pentru a câştiga prima poziţie pe pieţele de internetşi televiziune - un obiectiv ce pare imposibil de atins fără ca pepiaţă să nu aibă loc un cutremur.

RCS&RDS are peste 2,7 de milioane de clienţi pe servicii TV(1,6 milioane pe cablu şi 1,1 milioane pe satelit) în timp ceRomtelecom are aproximativ un milion. Doar pe internet distanţapare a fi mai mică, de aproximativ 100.000 de utilizatori, însă încondiţiile în care sunt comparate cifrele anunţate de Romtelecom înseptembrie 2010 (950.000 clienţi pe internet) cu cele publicate deRCS&RDS pentru decembrie 2009 (1,1 milioane de clienţi).Compania RCS&RDS nu a mai comunicat evoluţia bazei de clienţipe serviciile TV şi internet. În 2009, veniturile Romtelecom aufost de 807,7 milioane de euro.

Ovidiu Ghiman a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice dincadrul Universităţii Babeş- Bolyai din Cluj-Napoca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO